Gå til innhold

audi 100 2.8 starter ikke

Ranger emnet

daffaen

Anbefalte innlegg

hei. søker hjelp her etter som jeg har fått problemer med bilen min. for 3 dager siden kjørte jeg til byen eg bor i motoren var god og varm da jeg parkerte og var borte i 20 min ca. da jeg kom tilbake fikk jeg ikke start på bilen. balte med dette i lengre tid men til ingen nytte. forsøkte og ta den på gir men nyttesløst. jeg fikk slept bilen hjem og nå har den stått i noen dager. den får bensin tror eg da jeg hører bensinpumpen dure og gå i noen sek når eg sitter på tenningen og etter eg har prøvd og starte den så går pumpen noen sekunder så stopper den. i dag forsøkte eg og bytte tenningsmodulen. orange og svarte boksen som henger på torpedoveggen i motor rommet og sensoren som er i bak kant av kam akseln men til ingen nytte. noen som vet hva mer eg må skjekke? hva misjon har sensoren som står på veiven med svingjulet?. håper på hjelp her.

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. søker hjelp her etter som jeg har fått problemer med bilen min. for 3 dager siden kjørte jeg til byen eg bor i motoren var god og varm da jeg parkerte og var borte i 20 min ca. da jeg kom tilbake fikk jeg ikke start på bilen. balte med dette i lengre tid men til ingen nytte. forsøkte og ta den på gir men nyttesløst. jeg fikk slept bilen hjem og nå har den stått i noen dager. den får bensin tror eg da jeg hører bensinpumpen dure og gå i noen sek når eg sitter på tenningen og etter eg har prøvd og starte den så går pumpen noen sekunder så stopper den. i dag forsøkte eg og bytte tenningsmodulen. orange og svarte boksen som henger på torpedoveggen i motor rommet og sensoren som er i bak kant av kam akseln men til ingen nytte. noen som vet hva mer eg må skjekke? hva misjon har sensoren som står på veiven med svingjulet?. håper på hjelp her.

Ingen som vet ?

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet ?

nå har jeg byttet kam sensoren. veiv sensoren teningsmodul. bilen starter forsatt ikke.... begynner og bli rådløs. noen som vet? den får bensin da den lukter surt etter litt.

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt ut en plugg og sjekket om det tenner?

Du kan se om det gnistrer.

Kommer det ingen gnist så må du lete litt videre. Kommer det ikke gnist på noen plugger, så er det mest sannsynlig at feks tenningsføleren er knekt av eller gåen, den sitter bak på venstre topp. Sjekk om det er noe drit her.

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt ut en plugg og sjekket om det tenner?

Du kan se om det gnistrer.

Kommer det ingen gnist så må du lete litt videre. Kommer det ikke gnist på noen plugger, så er det mest sannsynlig at feks tenningsføleren er knekt av eller gåen, den sitter bak på venstre topp. Sjekk om det er noe drit her.

ja eg forsøkte og bytte den. har en make bil som står på tunet. men dette hjalp ikke. jeg har ikke kommet så langt at eg har fått sett om det er gnist. men hadde det vert det ville eg trodd at den sku starta ? hører bensinpumpen går men har ikke fått følt på dysene om de åpner som de skal da eg har vert aleine for det meste. lurer på om det kan vere hjernen eller noe som har tatt kveld? eller coilen? har tatt diagnose på den men ingen feilmedinger.

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den starter ikke nødvendigvis selv om den har gnist. Får den for lite bensin for eksempel.

Det kan også være startsperra om du har dette.

Jeg ville sjekket gnist og se om du kommer noe videre etter dette.

nå har eg målt om det er gnist og den er der ikke. har strøm inn på tenningsmodulen da eg målte med prøvelampe. men er 2 kabler som går fra coilen til tenningsmodulen og en som eg ikke har sporet opp enda. noen som vet hvor og hva den er til ?

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har eg målt om det er gnist og den er der ikke. har strøm inn på tenningsmodulen da eg målte med prøvelampe. men er 2 kabler som går fra coilen til tenningsmodulen og en som eg ikke har sporet opp enda. noen som vet hvor og hva den er til ?
nå skal du høre. nå har eg byttet hjernen. coilen. tenplugger.luftmengde måler. kam sensor. veiv sensor. fatter ikke hvorfor den ikke starter?

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du startsperre? Kan nøkkelen din ha tatt kvelden pga magnet etc +++

Det kan ofte være synderen. Jeg slet som faen med en Galant pga det.

ingen start sperre på denne herregårdsvognen. ettermontert alarm men om den ikke virker så går ikke startmotoren :) så lenge den går så skal ikke startsperren vere aktiv

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo veldig rart da.

Om den får bensin (?), og har komp.(?), må det være gnist som mangler.

Fyrer den ikke i det hele tatt? Eller fyrer den på en og annen sylinder i ny og ne?

Prøvd med startgass?

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo veldig rart da.

Om den får bensin (?), og har komp.(?), må det være gnist som mangler.

Fyrer den ikke i det hele tatt? Eller fyrer den på en og annen sylinder i ny og ne?

Prøvd med startgass?

startgass funket dårlig også. snakket med et verksted i dag og han kunne ikka fatte hva som var gale. det som var så rart er at eg kjørte bilen en 30 min hvertfall motoren var god og varm da jeg stoppet. ikke et feilslag på turen. noen som vet hvor tenningsmerkene er på denne motoren ? har lyst og se over reg reimen om den sku hoppet en tann eller noe :S er ganske usansynlig men vil se etter for sikkrhetskyld.

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke tenningsmerker, tannhjulene på toppene roterer fritt på tapers når de er løse, og strammes med skruen forran når kammene og veiv er låst fast med spesialverktøy.

Hadde du bodd i østfold skulle du fått låne.

Uansett, om ikke alt er HELT mongo innstillt skulle det vært gnist på bilen selv om kam og veiv ikke var helt alligned. Den leser jo sensoren på slutten av kammen når den skal tenne, men hadde da tent på feil tidspunkt.

Har du byttet coilpacken?

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke tenningsmerker, tannhjulene på toppene roterer fritt på tapers når de er løse, og strammes med skruen forran når kammene og veiv er låst fast med spesialverktøy.

Hadde du bodd i østfold skulle du fått låne.

Uansett, om ikke alt er HELT mongo innstillt skulle det vært gnist på bilen selv om kam og veiv ikke var helt alligned. Den leser jo sensoren på slutten av kammen når den skal tenne, men hadde da tent på feil tidspunkt.

Har du byttet coilpacken?

coilpacken har eg byttet. har en make bil som eg hra "lånt" deler i fra i håp om at eg skal klare og finne hva som er gale.

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider