Gå til innhold

Fastrusta bolter i eksos.

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

Noen som har noen bra triks for å få løsnet boltene mine.

Har noen bolter som sitter i eksosmanifolden som har sitti der i 27år sikkert, og har nok rustet fast litt.

Boltene er nå gode å runde etter forsøk på å få de ut med hjelp av 5-56 og varme etc.

 

Har ikke tilgang på noe sveiseapparat, så lurte på å bare kutte i bolthode og prøve med en stor flattrekker på noe vis.

Bedre ideer før jeg prøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse den litt rektangulær med vinkelsliper (med kutteskive eller helt ny pusseskive, sånn at du får rette kanter og ikke bare pusser den buet liksom..) og bruke en kraftig sveisetang som du setter til som bare f... Store sjangser for at du knekker av bolten

på sånn gamle ruste grenrør også..! :(

Ps. la den stå å gå en stund før du begynner å bryte på driten sånn at det er godt og varmt..

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larson

Pusse den litt rektangulær med vinkelsliper (med kutteskive eller helt ny pusseskive, sånn at du får rette kanter og ikke bare pusser den buet liksom..) og bruke en kraftig sveisetang som du setter til som bare f... Store sjangser for at du knekker av bolten

på sånn gamle ruste grenrør også..! :(

Ps. la den stå å gå en stund før du begynner å bryte på driten sånn at det er godt og varmt..

 

 

 

Mens du prøver å løsne bolten, kan du brukke en hammer og slå kraftig på bolten, sjokket kan gjøre så bolten løsner. (om du har plass)

 

 

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varm den opp til rødglødende og la den kjøle seg av skikkelig endel ganger.

 

Så sprayer du godt med tynn olje olje og prøver forsiktig å "vrikke" skruen løs, evt. bruke en muttertrekker med slag.

 

Drar du hardt til første gangen vil den ofte knekke. Ved å vrikke på den lager du større og større "frirom" som du fyller med olje, og tilslutt så kan du være heldig som får den av.

 

Noen skruer er et rent helvette å knekke........kan bli dyrt!

 

Ikke bruk mutterkløver hvis du vil beholde gjenger på selve skruen. De blir garantert ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår