Gå til innhold

lambdasonde problem, b230F - HASTER

Ranger emnet

asbjørn

Anbefalte innlegg

må bytte eksosanlegg fordi det vart avreve rett bak katalysatoren inatt, har skrudd av eit eksosanlegg frå delebilen, men der er ikkje katalysator. så då må eg vel kappe og skjøyte eksosen rett foran katalysatoren(?)

også når eg skulle skru av lamdasonden, så vil den ikkje av, og viss eg berre fjernar den så vil vel bilen fuske som eit hælvete??

så då lurer eg på om dere der ute har noken tips til meg:)

ser at der er ein skrue med mutter framfor katalysatoren, er det mulig å skru lamdasonden inn der?

takk for tips

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en grunn til lambadaen er der volvo 240-92... er bare og finne en muter og sveise den fast på eksos anlegget,

og man trenger ikkje kattalysator, den gjør bare sånn att bilen går gårligere, og att du skall få cOen godkjent på eu kontroll..

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen går "fint" uten lamda. Men den går da på et nødprogram, som gjør at den går altfor fett. Bruker MYE bensin og soter.

På eksens 240 kjørte vi lenge uten lamda, dette pga komp. effektanlegg montert av forrige eier og jeg mr.treigesen=)

Så det går, men heldig er det nok ikke i lengden. Få det på først som sist=)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider