Gå til innhold

Omega 1994 73 feil

Ranger emnet


comodin

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte forleden dag og da slo sperren inn. Rattet låste seg og motorlampa og batteri lampa begynte og lyse. Så slo av og på tenningen og den var fin. men så senere slo motorfeillampen ut feil igjen. jeg kjørte ikke så mye mere og parkerte bilen. neste dag startet jeg bilen igjen. og da kom motorfeil lampen igjen. så jeg ventet litt og starter bilen for og kjøre den inn i garasjen. da lyste plutselig ikke den igjen. så jeg bestemte meg for siden rattlåse slo ut at jeg skulle ta en diagnose test igjen. da kom jeg fram med feil 24 og 73... Er det batteriet som jeg kanskje burde vurdere og fikse da eller er det noe annet. har just skiftet kamakselføleren....

Må ha en fin dag/ Kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 Vehicle speed signal (VSS) No signal

73 Mass air flow temperature Voltage low

 

Kan ikke riktig skjønne hva det skal ha med batteriet å gjøre. Hvis rattlåsen slår inn med motoren i gang (evt. tenninga på) er det jo noe livsfarlig ute å går.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 har jeg aldri vært borti, men det er hastighetssensoren. Tror den sitter på girkassa.

 

73 er luftmengdemåleren. Liten rørbit som sitter på innsugsslangen. Går an å prøve å rense den med forgasserrens, men er det trådbrudd er den død.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ok nå har jeg målt bade temp på innsug og airflow... Temp er gåen, får ingen info ut fra den. mens air flow når jeg ohmer så får jeg noen få ohm. 0,4 mente jeg fikk. men hvordan skal jeg egentlig måle den air flow får og få se om det er en defekt en? fordi feilmeldingen sier så vidt jeg fårsto at den får bare galt signal? Hva er det som må gjøres med den? Og den temp føleren er vell bare og kjøpe ny?

Må ha en fin dag/ Kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. nå er det en ny feil som har dukker opp.. 19.. veiakselføler... den skal jeg se om jeg skal gjøre noe med. men jeg tenkte 73. Den sier jo MAF temperatur Voltage low... Det er vell ikke MAF? Det er den som sitter vesiden... rett på siden av MAF. der er det en liten føler. er det bare den som må byttes? jeg ohm den og den ga fra seg 0 ohm... vet ikke helt?

Må ha en fin dag/ Kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår