Gå til innhold

Girkasse til Octavia 1.6-98 mod

Ranger emnet

Frottis

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har ein Octavia 1.6 98-mod med girkasse nr DUU. Problemet med denne er ein sterk "knakke-lyd" når ein rygger. Ellers fungerer den fint. Men det er ganske irriterende, samt at ein veit ikkje om det vert verre og at ein plutseleg "står" der ein dag. Forstår det slik at det er ein svakheit med girkasse på 1.6 Octavia, samt ein del andre VW av liknande årganger. Er det nokon som har erfaring med reperasjon av slik kasse, eller veit om det er noko av VW sine modeller som passer rett inn i ein Octavia ??

Har også problem med den eina bakdøra, der sentrallås ligg og "åpner/stenger" seg under kjøring. Ganske irriterenede det også.

Kjempefint om nokon har gode råd å koma meg ang. dette.

mvh

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

over 20 visninger på denne tråden nå og ingen kan hjelpe med noen ting????

merkelig...

håper du finner ut av det, jeg ville ha ringt et skoda verksted (samme hvor i landet det ligger siden du ringer) og spurt de om det samme...

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp ny kasse er mitt rår til deg.. ikke så gale pris ny om du sammenligner med en dsg kasse, kjøper du brukt kasse risikerer du bare å få ennå en med samme problem. så da bør isåfall bilen selges FORT.

ang omd et stopper. en toledo 2000 ble tauet inn med iflg viking. defekt clutch. dette stemte ikke. det manglet en stooor bil av girkassehuset.

og dette på en bil som blir pent kjørt av gammel dame. hun hadde u forkant hørt lyder sm du beskriver.

ca 28000,- tar merkeforhandleren inkl clutch og ny kasse for denne jobben.. sure penger.. men det koster å vere kar.

ang sentrallåsen... lever bilen på et merkeverksted for feilsøk.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Nå er jeg ikke inne på Skoda eller vAG, men enkelte av disse Octaviaene har VW-motor og Skoda kasse med adapterring mellom, tror faktisk det er 1,6 jeg har sett med dette.

Knakkelysd i revers kan jo tyde på manglende tenner eller dårlige lager på reversdrevet, og som oftest kan man kjøre i årevis med slikt uten trøbbel om man er forsiktig med reversen, om det er korrekt her vet jeg dog ikke.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider