girkassa Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Hei, noen som kan svare meg på noen probelmer med girkassa? Jeg har en 95mod 306 1,6 som er usannsynlig vond å gire. Å gå fra 1. til revers er umulig, for da bråker den og kvesser tenner så det holder. Å få den i 1. etter den har vært i revers er også mulig, og da jeg stopper i et kryss er det umulig å få den fra f.eks 2. gir til 1. gir. Ellers lager den lyder da jeg setter den 2 og 3. Clutch-wire er nettopp bytta, og da jeg gikk den fint noen dager, men nå er problemet det samme igjen. Det jeg syns er rart er at den virker perfekt da den er kald, men da den blir varm er den helt umulig. På tomgang går bilen på nesten 1250 omdreininger, og den skal vel egentlig ligge på mellom 800 og 900? kan dette være en årsak? evt hva kan det høye turtallet skyldes? Er disse modellene kjent for å ha problmer med girkassa, evt. noen som vet hva som kan gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg