Gå til innhold

Passat 2000 mod sedan, nye exeon lys?

Ranger emnet


Evelen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Pasat 2000 modell, sedan.

 

Men den ene pære har gått, og jeg har bare lys på ene siden nå.

Så jeg tengte, hmm, er det mulig å kanskje skifte til Xenon lys, ettersom det er mye kulere?

 

Men det er vel ikke bare å kjøpe en Xenon-pære? Man må vel skifte noe mer inni der?

Hele lykta kanskje?

 

Noen som vet hvor jeg kan skaffe det jeg trenger av deler for å få Xenon lys på Pasaten min?

Og hvor lett er det å montere? Jeg er ikke mekaniker typen akkurat, men litt enkle greier bør jeg lett greie.

 

Ilustrasjonsfoto:

ilu.png

Endret av Evelen
endret topic tittel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg blender andre bryr jeg meg lite om, jeg må tross alt sitte å se i andres exeon pærer, jeg blir selv provosert av dette, men når andre skal få låv til å blende skal virkelig jeg å :)

 

Hvor får jeg kjøpt et slikt ulovlig exeon kit, og hvor mye koster det?

Hva er sansynligheten for å bli tatt med det, og hva med neste EU kontroll? hva er straffen?

 

Lovlig exeon er jo det greieste, jeg har ikke i mot en del jobbing, men må være noe jeg kan greie å montere.

Endret av Evelen
rettet feil i spm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk ordet: xenon..

 

På ebay finnes det xenon-kit til 500 ca med frakt.. Du må vite hvilken pæretype du har osv..

 

Oppgradere til skikkelig xenon blir antageligvis veldig dyrt da det skal inn endel styreenheter, balaster, lykter og høydesensorer. Da ville jeg heller kjøpt en bil med for å si det sånn.. :)

 

 

Xenon som er orginalt blender veldig lite i forhold til ulovlig ettermontert xenon.. Det sender mye "strølys" rundtomkring.. Veldig enkelt å se om det er orginalt eller ikke. Kjøp 4300 K.. Det ser mest naturlig ut og gir best lys..

 

Får mangel på eu om de er vrange. Ellers så er det lite kontroll på dette tror jeg..

 

Disse er bra:

 

http://cgi.ebay.com/hid-kit-xenon-conversion-H1-H3-H4-H7-H11-9007-9006-9005_W0QQitemZ200408231841QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item2ea942efa1

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da kan jeg vel bare ta vare på det gamle om det skulle være noe problem på neste eu kontroll (om et par år til).

 

Men ok, jeg har denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19407266 (Det er 2000 mod regget i 1999)

Vil det du linker til passe på den?

 

Forresten, hvordan velger jeg "4300 K", er jo bare en kjøp nap.

Er grunnen til at jeg ikke bør ha sterkere at det er mer rissiko for å bli tatt?

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tak for info, men noen siste spørsmål.

Hvordan finner jeg ut om det er H1 eller H7..osv, og hvorfor er det relevant ettersom disse skal skiftes?

 

Og er alle "Fargetemperaturene" like sterke, slik at jeg fint kan lyse opp like bra med 4300K som 12000K?

 

Og til sist, trenger jeg et sett til hvert lys eller er det til begge i en pakke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tak for info, men noen siste spørsmål.

Hvordan finner jeg ut om det er H1 eller H7..osv, og hvorfor er det relevant ettersom disse skal skiftes?

 

Og er alle "Fargetemperaturene" like sterke, slik at jeg fint kan lyse opp like bra med 4300K som 12000K?

 

Og til sist, trenger jeg et sett til hvert lys eller er det til begge i en pakke?

 

Om du har H1 eller H7 finner du ut om du tar ut ene pæra og ser på hva som skulle stå på den. Eller hvordan den skulle se ut.

Dette må du finne ut før du kjøper xenon-settet for at pærene i det nye sette skal passe, for om du ser der pæra sitter fast i lykta så er det forskjell på H1 og H7.

 

I alle xenon-sett følger det med 2 motstander, 2 xenon-pærer og ledningskit for montering samt en monterings-veiledning...

 

Sjekk godt på sokkelen på desse pærene og sammenlign med dine egene...

 

565a9053c71701429da2aec455911936.jpg

H1

 

b74ab897c3835f82c82ce41cf7d08d9e.jpg

H7

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tak for info, men noen siste spørsmål.

Hvordan finner jeg ut om det er H1 eller H7..osv, og hvorfor er det relevant ettersom disse skal skiftes?

 

Og er alle "Fargetemperaturene" like sterke, slik at jeg fint kan lyse opp like bra med 4300K som 12000K?

 

Og til sist, trenger jeg et sett til hvert lys eller er det til begge i en pakke?

 

Ett sett er til begge sider..

 

fra 6000 k og oppover så lyser det mere hvitt. Men hjelper lite.. Det lyser dårligere..

 

Gå for 4300k.. Virker mere naturlig xenon og gir helt klart ett finere lys.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, eller, på enkelte biltyper kan det se greit ut med ekstralys, men absolutt ikke på Passat.

 

Ble bare nærlys, dog jeg burde vel kanskje kjøpt begge deler, menmen, gjort er gjort.

 

Forresten, hørte noe rykter om at kaskoforsikring ikke fungerte om dem fant ut av det der, hvordan er det med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår