conter Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 hei har kjøpt meg en golf 4 1,9 Tdi med 90 hk. jeg vil øke hk på denne bilen hva kan jeg gjøre. hvet et jeg kan chipe den men hva annet kan gjøres kjøpes ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Sette på en slik powerbox eller lignende.. Har en litt brukt liggende. Brukte den på en 110 hk tdi golf 4.. Fungerte bra..Ta kontakt på pm ved interesse. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Chippe den er det første du bør tenke på. Men det er viktig hvor du gjør det. Enkelte "selvksap" har bare en ferdig software som de slenger inn, og du har mer HK. Vet ikke hvor du bor, men er er noen i drammen som er utrolig dyktige på dette. skreddersyr en software til deg, sitter selv og stiller inn alt av turbo trykk og lager en software(chip) som er perfekt til akkurat din bil. Chippet først bilen min selv på et sånn "billig" firma som slang inn en ferdig software. Bilen gikk bra den, men ble lei etterhvert og hørte jeg kunne få mer ut av den, så jeg dro til de i drammen. (presser det ikke til det ryker, men skreddersyr til din bil, og det er holdbart) Bilen dro bedre hele veien, turboen jobbet bedre, bilen gikk bedre osv.. Merket stor forskjell, og en chip er ikke bare en chip. viktig hva du velger. Mange mener at et åpent luftfilter skal gi hester, sannheten er at et vanlig åpent luftfilter suger inn mye varm luft også, som ikke motoren vil få noe effekt av. kjøpte et såkaldt "soppe formet" filter, og er veldig fornøyd med det. lakt inn plater så det sperrer for at den skal suge inn varmluften fra motoren, og konsentrere seg med og suge inn luften der den kommer fra. Høres rimelig bra ut lydmessig ;)! Kjøp et effekt annlegg. Dette koster mye penger, men på dieselbilene vil du merke forskjell. Tipper en 10 HK. Blåser mye bedre med strakere rør og du merker effekten. 90 hk golfen har den "lille turboen" som de fleste har. Har du penger kan du kjøpe Garret GT17 Turboen som 150 hk utgaven har. Den kan du kjøpe brukt i sverige for en 3-4000 kr og funker som gull! Skal du gjøre dette må du bytte turboen før du chipper selvfølgelig. Ellers ender du opp med og måtte chippe den på nytt. Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Danny, hva heter firma i Drammen? Og hvor mye kostet det deg? Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conter Skrevet November 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 takk for infoen danny. men hva heter firmaet i drammen og hvilken siden finner jeg den brukte turboen. men når jeg byttet turboen må jeg ha større intercooler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Bare hyggelig :) Jeg tror kansje det firmaet har byttet navn, så skal sjekke det opp i morgen:) Den brukte turboen kan du finne på bildelsbasen.se f.eks :) Vet ikke om de har den inne nå, men er bare og spørre om de har Garret GT17 til bilen din =) Når du har den turboen, et åpent luftfilter og chippet den, så vil du få en rimelig fet lyd i diesel bilen din også! har ikke byttet eksos på bilen min enda, men den høres rimelig rå ut til og være en diesel bil. Du hører turboen godt, og når du slipper i det den lader får du en ganske kraftig "dump" lyd ;) vil like det! Intercooler MÅ du ikke ha, men det er jo alltid en fordel. Mer luft til motoren. Kan hente mer hester ut av bilen din om du har en, og det finner jo forskjellige størrelser. Du skal nok få noen ekstra hester også ved og installere en. Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Vet du om denne turboen passer på Passat 1.9tdi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conter Skrevet November 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 (endret) http://www.saabservice.no/webshop/product/2986 det er et Garret GT17 passer den til bilen min. http://www.lagabasen.se/delinfo.aspx?delindx=39125667&id=1074 http://www.lagabasen.se/delinfo.aspx?delindx=39125796&id=1074 Endret November 27, 2009 av conter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Etter hva jeg har skjønt så er en Garret GT17 en Garret GT17. Med andre ord så skal den passe ja. Men jeg ville hørt med f.eks VW om det er forskjellige utgaver. Noe jeg ikke tror det er... eller så kan du høre med de som selger den:) send en hendvendelse og spør om denne passer til din Golf :) 1,9 tdi motorene til passat er vel akkurat den samme motoren omtrent, Vet ikke om turboen sitter på samme sted. Utifra hvordan motorene til VAG er så skal det ikke være noe problem og bruke garret GT17 på en passet 1,9 tdi. :) Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wu-style Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 ikke glem å bytte dyser også. skifter du til den vnt 17 turboen vil ikke de orginale dysene klare å lever nok diesel. du bør også bytte til 11mm pumpe. ta deg en tur på kermatdi.com eller tdiparts.com. Siter Audi S4 c4: 034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance. maped by 034 Motorsport. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo: Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump , Ferita exhaust 2,5. Custom maped by Anders Ringstad Dyno: whp 380hp / 590nm ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wu-style Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 å husk å blokkere egr ventilen får mye bedre bunndrag av det :) så innsuget ikke kokser igjen. Siter Audi S4 c4: 034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance. maped by 034 Motorsport. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo: Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump , Ferita exhaust 2,5. Custom maped by Anders Ringstad Dyno: whp 380hp / 590nm ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Med mindre du har pumpedyseversonen, så trenger du ikke tenke på dyser. Men 1998 versonen har ikke dette.. Er vel fra 2001 og oppover om jeg ikke tar helt feil. dette kan også skaffes til en rimelig pris. :) Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsnikksnakk Skrevet November 29, 2009 Rapporter Share Skrevet November 29, 2009 Har en større intercooler som du kan kjøpe hvis du vil.... med rør,slanger å klemmer. har sitti på en 02 model. 1,9 tdi... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet November 29, 2009 Rapporter Share Skrevet November 29, 2009 Husk at du sannsynligvis må bytte clutch og til noe sterkere om du skal ha modsa folk har nevnt her. Men tror folk har fått med meste du trenger for å komme opp i rundt 160hk pluss hvertfall(?). Men husk dyser og gjerne annet pumpehode eller hva det heter sånn at du får nok diesel. Har hørt litt ulike ting om det med annen IC fordi de orginale visstnok er rimelig kurrante men kaldere luft er aldri dumt, så orker du å legge ned tid og penger i arbeidet så kan du med fordel fikse større IC =) Kort oppsummering: -Annet filter og skjerming for varme -Blokke EGR -Dyser og evt større pumpe/pumpehode -Eksos -Turbo -Intercooler -Clutch -Chip Alex: du har 130hk versjonen og den har vel VNT17/GT17 turbo org tror jeg... Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet November 30, 2009 Rapporter Share Skrevet November 30, 2009 Okei, Kim. Men hvordan dyser sitter det på bilen min, vet noen om det? Har jeg 11mm pumpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.