Gå til innhold

Fronthøytalerne slår seg av, hvorfor?

Ranger emnet

faton89

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Opel Vectra B 96- modell

I den har jeg innstallert:

- 2stk 6-1/2" høytalere forran som kun er koblet direkte inn til JVC spiller

- 2stk 6x9" høytalere og 12" sub koblet til 4 kanals forsterker

Så lurer jeg på hva som er galt når fronthøytalerne slår seg av ved høy lyd?

Er dem sprengt? Må de også kobles til forsterkeren?

Vel å merke at begge fronthøytalerne slår seg brått av samtidig, så da kan det ikke være noen kontaktproblemer?

Anbefalninger til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du spiller laaaaangt over hva forsterkeren i spilleren klarer, derfor det skjer.... rense ørene dine, og prøve igjen ;)

PS, koble forsterkeren til FRONThøyttalerene dine, og 6x9 til spilleren, også fader du ned 6x9 så du ikke hører dem foran. Skjerming (kasser) til 6x9 er også en fordel, så slipper du ulydene når de sliter sammen med suben. Men du hører kanskje ikke det heller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du spiller laaaaangt over hva forsterkeren i spilleren klarer, derfor det skjer.... rense ørene dine, og prøve igjen ;)

PS, koble forsterkeren til FRONThøyttalerene dine, og 6x9 til spilleren, også fader du ned 6x9 så du ikke hører dem foran. Skjerming (kasser) til 6x9 er også en fordel, så slipper du ulydene når de sliter sammen med suben. Men du hører kanskje ikke det heller??

Det er nok ikke noe galt med hørselen min kamerat;) Jeg trenger nødvendigvis ikke å spille laaaaangt over hva forsterkeren i spilleren klarer for at den går i protection! Setter inn noen små kondensatorer i "+" ledningen mellom høytaler og spiller til å begynne med, og hvis ikke det hjelper, må jeg nok investere i en monoblokk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener vel som delefilter regner jeg med...

Men hvis han KUN har et par høyttalere med 4ohm motstand koblet til spilleren, så er det noe galt hvis spilleren går i protect.

Kjør volumet opp til ca der hvor fronthøyttalerene kutter, så du vet ca hvor det er... koble så ut remote til forsterkeren, og spill like høyt igjen, hvordan låter det i fronthøyttalerene dine da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider