Panser Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 (endret) Hei, har fått meg en knall god 4 hjulls trekker, men den sliter med å starte.. Har skifta allt av tennings deler, være seg stift, plugg ledninger, plugger, fordeler lokk, rotor. Jeg må chinne veldig lenge for å få start, og når jeg skal ha start om morgenen, vil den ikke i det hele tatt.. HAr klødd meg godt i hode nå, og lurer på om noen kan ha noen tips? Eller som har hatt det samme problemet, og fått fikset det. Det er en 1.5 med gasser. Fikk et tips om å prøve kondens fjerner, men har liten tro på at det er kondens som er problemet... har fyllt opp med bensin 2 ganger etter at jeg kjøpte den. Er skikkelig takknemlig for litt råd :) Endret November 19, 2010 av Panser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Stopper den når den blir varm, soter den? Jeg vet at noen eldre toyota har problemer med noen vakkumgreier på gasseren, som kan gi startproblemer, men da soter de voldsomt på pluggene og drukner varme også. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panser Skrevet November 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Den stopper ikke når den er varm, den soter heller ikke.. skjønner ingenting jeg..:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panser Skrevet November 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Nå bærer det snart til sinnsykehus.... Jeg blir gal av dette. Alle tennings delene er nå nye, ny dynamo, luftfilteret, og oljefilteret er helt nytt, ny olje også seff! For å toppe det, så er topp pakningen også ny. Men den er slitsom å starte likevell... :( Nå er det vel bare justeringene som kan være utav helvete feil... Automat choken tuller også, og den liker å aktivisere seg under kjøring. Når jeg gasser, så skrur den seg på, uansett hvor varm motoren er... Slitsom å ha 3000 omdreininger på tomgang i hvert eneste kryss.. uff.. Mye bensin bruker den også. Det er en 87 model dette, med 1.5 motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Ikke fullt så knallgod likevel da forstår jeg? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panser Skrevet November 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2009 å joo du ;) knall god er den. Er bare dette lille problemet ( som er litt irriterende) Skal finne ut av det. Tror det er forgasseren som trenger litt kjærlighet. Må vel kanskje demontere, og rengjøre skikkelig, pluss litt smøring kanskje. Er mange "ledd" på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panser Skrevet November 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2009 Er gla i Tercel`n jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panser Skrevet November 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2009 Sånn! Motorvarmer fått ny kobling, og fått justert litt på forgasseren. Håper at den i morgen tidlig nå vil være samarbeids villig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Desember 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 Har har hatt samme bil og problem selv. På den var luftinga i tanklokket tett,slik at det ble vacuum. Lot lokket stå halvåpent,og gikk over gasseren. Da ble det nesten helt bra.. Siter Mitsubishi Pajero -93 Volvo 145 Ekspress -72 Bmw 520i -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbopow Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 lønner seg og starte den med gassen i bånn,problemet er at den ikke får bensin og vackum klokka som forstyrrer:race Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 Ja,den jeg hadde var også glad i gasspedal når jeg skulle starte... Siter Mitsubishi Pajero -93 Volvo 145 Ekspress -72 Bmw 520i -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 I instruksjonsboka står det at gasspedalen skal trykkes helt inn, så slippes ut. Så starter man bilen. Dette aktiverer automatchoken, og gjelder bare ved kaldstart. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Desember 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 Noen typer automatchoke bruker bimetallfjær som påvirkes av motortemperaturen. Denne kan skades, ellers kan det være noen vakumsystemer som er i ustand (slanger, vakumklokker, membraner etc). Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panser Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Takker til de som har kommet med gode forslag her! Har tro på vacume klokka. Har ikke skifta den enda, men nå har den også begynnt å bruke SYKT mye bensin... Legger med en fiffig illustrasjon som viser skrekken...(se på triptelleren, den ble nulla etter smekkfull tank) Forbruket tilsvarer jo en starcraft... uff Hjelp sier jeg bare.... Bilen er fremdeles 15 literen. 87 model. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panser Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Ja... forresten, den drikker mye olje også:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.