Panser Skrevet Januar 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2010 Jævli mye olje!!!!!!!! Fylte på nesten 2 liter for 3 uker siden..... I går var det nesten knusk tørt igjen.... KJÆRE Toyota elskere (og mange av dere har sikkert peiling også) Et ynkelig og pipete rop om hjelp her... Får forresten nevne at jeg har fått dreis på bensin forbruket:) 0.8 på mila nå:) Det er jo levelig, men skal gjøre hva jeg kan for å presse det yterligere ned:P Er jævli morsomt og skru på denne bilen,(for ikke å snakke om å ha det gøy på de is og snødekkte vegene:D) og vil at den skal fungere skikkelig. Hvem er admin her? Kunne tenkt meg og skifte overskrift i tråden. Bruke denne til en liten prosjekt tråd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2010 Hvem er admin her? Kunne tenkt meg og skifte overskrift i tråden. Bruke denne til en liten prosjekt tråd. Det gjør du enkelt selv ved å redigere første innlegg, og trykke "go advanced" :thumb Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panser Skrevet April 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2010 Bilen er friskmeldt fra sin sykdom:cheers: I påsken var det duket for mekanikk aften, og påske egget var i form av et stykk ny bensin pumpe. Membranen var gåen, og det ble ikke opparbeida noe trykk... Burde jo ha sett dette med en gang iom. at den spytta bensin og olje rett i torpedoen , men men. Nå er bilen iallefall velsigna med nye tenningsdeler og ny pumpe. Fikk dratt rundt med mig`n på eksosen også, etter at den ble dratt av i ei snøfonn. Fy søren hvor godt den 4 hjulstrekken fungerer forresten, hadde snø oppover dørene på bilen :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet April 12, 2010 Rapporter Share Skrevet April 12, 2010 Grattis da:D Har lekt meg på parkeringsplass selv med en sånn bil, da med 1.6 16Ventiler:D Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panser Skrevet April 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2010 (endret) En av mange filmer som viser fremkomligheten Denne var syk: Endret April 12, 2010 av Panser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panser Skrevet April 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2010 Grattis da:D Har lekt meg på parkeringsplass selv med en sånn bil, da med 1.6 16Ventiler:D Skulle gjerne hatt 16 ventileren :D Den spruter jo litt mer fra seg hehe. Får se en gang i tiden om det ikke blir noen modifikasjoner som kan matche den motoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panser Skrevet April 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 I dag ble det skift av olje og filter. For en herlig lyd når motoren er i orden, og har fått seg litt øl :) Nå gjelder det bare å få kommet seg til en sjappe som kan justere gasseren for meg. Da blir det nok start før nøkkelen blir vridd om. Neste nå blir ny clutch. Syter litt med det iom. at uansett hvilken metode jeg velger, enten å vippe ut motoren eller å demontere kassen + akslingen, så blir det mye jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Har jo hatt to Tercel's :) Gud så eg savna den framkommeligheten!!! Siter Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panser Skrevet August 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2010 Er det noen som har peiling på hvilke andre typer motor som kunne passet til denne bilen? En sterkere, tenker jeg på da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panser Skrevet November 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2010 Ventil tetninger... er det råd å få tak i det til 3a motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet November 9, 2010 Rapporter Share Skrevet November 9, 2010 Ventil tetninger... er det råd å få tak i det til 3a motoren? Spruter din bil også olje opp i luftfilterboksen? :) Kult at du eig Tercel da! Har hatt to stykker i ein alder på 14, men måtte nok kaste dei på grunn av rust. :( Angrer på at eg ikkje beholdte dei, så eg kunne pusse dei opp i framtida. Begynner og bli få av dei på veiane våre. Du kan jo hørre med Mekonomen, eller Toyota om de har. Siter Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 9, 2010 Rapporter Share Skrevet November 9, 2010 Nå vet ikke jeg hva som er likt og ikke, men 4A-motoren fra corolla av samme alder, er sterkere enn 3A-motoren. Rundt 15hk mer og mer moment. Men skal man først bytte motor, så er det kanskje greit å gå høyere opp enn det. Bør da være mulig å få tak i noe morsomt? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet November 9, 2010 Rapporter Share Skrevet November 9, 2010 Nå vet ikke jeg hva som er likt og ikke, men 4A-motoren fra corolla av samme alder, er sterkere enn 3A-motoren. Rundt 15hk mer og mer moment. Men skal man først bytte motor, så er det kanskje greit å gå høyere opp enn det. Bør da være mulig å få tak i noe morsomt? Har hørt om ein fyr i Amerika som heiv nedi ein 4AGE motor ned i ein Tercel :D Den motoren går jo ann og montere turbo på og da. Siter Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panser Skrevet November 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2010 Har tenkt mye på motorbytte. Den er drit kul å leke med på nysnø... forresten, alt som er glatt :D, men har nok altfor lite krefter etter min smak :P 4AGE hørtes kult ut det. hvilke biler står disse i da? 740bjørn: Ja de er så stygge at de er kule disse bilene hehe :) Jeg har arvet bestefars "gammelmann" hatter, og en av dem har jeg stifta til hattehylla, til åsyn for føreren som ligger bak og lugger på gassen hehe:P Arva forresten noen par med treski og staver som skal opp på taket i vinter :) Blir nok mange lange øyne når bestefar slædder sidelengs igjennom svingene:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panser Skrevet November 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2010 må legge til at jeg har fått en til, og har nå altså 2 :) Bestefar og Støggen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg