Gå til innhold

Toyota hiace 4wd 06, reduksjonsgir, alucooler

Ranger emnet

242-T6

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pent stykke arbeid du har lagt inn.Hvilke dekk kjører du med?

ARB på min har jeg bare brukt en gang utenom testing.Og det var til en plass (støl på fjellet) som kun traktorer hadde vært før! :D

Takk! Kjører bare på noen falken piggfri dekk. Feite vinter hjul står øverst på lista, så det blir nokk til neste vinter.

Har du ARB på Hiace?

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har eg lite peiling på, kunne du / dere fortelle litt om hva som er gjort og hvordan det ble utført?

Bilder :)

Har satt inn en 100% sperre som du slår av og på med bryter. Hadde desverre ikke kameraet med meg når jeg monterte inn diffen så den har jeg desverre ingen bilder av. Men bare spør så skal jeg svare så godt jeg kan :)

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men skal vel mye til å knekke ARB n? jeg har jo ikke store hjul og kjører ikke mye offroad. Mest på kronglete plasser med tilhenger.
det skal en del til før sperra ryker ja.. vil tro det ryker noe annet først.

Det er nok mellomakslingkryssene som går først.
er ikke noe betraktelig mere påkjenning på de i forhold til hva det blir på arb og drivaksler..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på en Dmax ;)

Og skal montere det framme og bak på en 81 Hilux.

Ok, har ikke hørt om Dmax før.

Har god bruk for ARB på hiacen ja. Den er så lang og sitv derfor spinner den fort på et hjul fram og et hjul bak, hvertfall om den står litt på skrå. Og da kommer man ikke av flekken.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dmax er vel den nye suzukien tror jeg?!..

Kompis, du klarer ikke å knekke arb'en! så enkelt er det! jeg kjørte rockcracling og til tider har du 1500kg marktrykk bare på det ene hjulet og bilen skal krabbe deretter opp i terenget! dette var med 40" hjul som veide 75KG stk.

Du vil nok tviste aksler lenge før en arb sperre gir seg! men du kommer nok ikke til åta livet av noe som helst på en hiace;) det er rett og slett ikke no terreng for det;!) hehehe

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal en del til før sperra ryker ja.. vil tro det ryker noe annet først.

er ikke noe betraktelig mere påkjenning på de i forhold til hva det blir på arb og drivaksler..

kryssene er uansett det svakeste leddet!.. ;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, prøvde å få den registrert for å dra mere. Men det gikk ikke an lengre. Og uten dokumentasjon var det jo bare og glemme det. 2000kg er lite da. Hiacen er jo stødig som f. Får jo dra mye mer med mindre bilder. Tiguan får jo dra 2500kg

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider