Gå til innhold

Toyota hiace 4wd 06, reduksjonsgir, alucooler

Ranger emnet


242-T6

Anbefalte innlegg

ja, BMW 3 serie får dra 1800kg å. Det er en skam. Har kjørt 3,2 på min henger, det gikk helt fint.

 

 

Hadde bilhenger på ca 600kg og saab 9-5 på 1850kg etter min hiace.

Fy flate så lat den blei. 3gir på E6 i oppoverbakke.

 

Men vil heller bruke noen minutter exstra en og aldri komme frem :=)

 

For fy **** og solid blekkboksen er....... Garantert mest solide varebil noen sinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde bilhenger på ca 600kg og saab 9-5 på 1850kg etter min hiace.

Fy flate så lat den blei. 3gir på E6 i oppoverbakke.

 

Men vil heller bruke noen minutter exstra en og aldri komme frem :=)

 

For fy **** og solid blekkboksen er....... Garantert mest solide varebil noen sinne.

 

Hehe, word!:partyon:

 

Solid som f..., min blir næsmest brukt som traktor.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Ble bra det der :D

 

Hvor mye er diselen skrudd opp?

 

 

Og hvordan har du gjort med turbotrykke?

Har hørt at den går i sikkerhetsmodus når den paserer 0,9 bar på de hiacene med 4d4 motor?

 

Har du gjort noe med eksos?

 

 

 

Hei.

Har en Ny hiace 117hk.

Prøvde å montere chip i den, men motorlampa begynner bare å lyse å bilen går veldig dårlig.

Har noen no tips om hvordan jeg kan løse problemet??

Kan jeg lure noen sensorer eller noe??

 

Chipen plugges i midt på motoren på høyre side sett forran ifra eller???

 

Hilsen fornøyd hiace eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har en Ny hiace 117hk.

Prøvde å montere chip i den, men motorlampa begynner bare å lyse å bilen går veldig dårlig.

Har noen no tips om hvordan jeg kan løse problemet??

Kan jeg lure noen sensorer eller noe??

 

Chipen plugges i midt på motoren på høyre side sett forran ifra eller???

 

Hilsen fornøyd hiace eier.

 

Hei, du har sikkert montert den på rett plass. kontakten passer bare der.

Hadde også problemer med at min gikk i nødmodus. Så jeg returnerte den og kjøpte en original toyota boks.

 

Problemet med de uoriginale boksene er at de lurer singnalet til diesel pumpa, men greier ikke å få alle parametrene riktig. Og Toyota er vistnokk litt sær på dette området. På noen biler funker det bra, og andre ikke fullt så bra.

 

Du kan prøve å stille ned boksen et steg om den er justerbar, men jeg vil anbefale og kjøpe original. Da slipper du noe kødd.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stilt boksen på pos 4, vis jeg skrur den på 5 så går den i nødmodus. La på en 3mm skive på wastegaten, da er den stabil på 1 bar. Har ikke gjort noe med eksos enda.

 

Jeg er ikke helt fornøyd med effekten enda, lurer på om jeg heller skal kjøpe chip fra toyota, mulig det blir større turbo og 2,5" Da kan jeg vel like godt få laget chip.

 

Som sagt jeg vurdere denne DTK boksen bra biltuning.no men ser flere plages med at den går i nød. Du sier at du ikke er fornøyd med pos. 4, Mens andre sier at effekten er greit merkbar på pos. 2. Så jeg lurer på om det er verdt det da og om dette er veldig variert fra motor til motor. Selvom det alltid er snakk om D4D motoren:S?! Toyota modulen er vel 3 hakk dyrere? Og om den ga like mye effekt uten at den gamle ( DTK) gikk i nødmodus på samma posisjon er det vel litt ekstra penger ut ruta vel?

 

Uansett har jeg en slik DTK på hånda for to høvdinger, kun kjørt med ett par måneder. Er vel verdt det da?

 

Dilemmaaaa:shake

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, synes det er mye bedre drag i den på 1500-2500 rpm med den originale kontra dtk sin. Kjører i 4 og 5 nesten hele tiden med tilhenger.

Men jeg tar ikke på å kjøre med uoriginal. Hvis diesel pumpa skulle ryke så fyker det fort 50 000kr. Da blir 8000kr lite i sammenligning.

 

Jeg kjører hvertfall original, ingen problemer, ingen bekymringer :)

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei. Utrolig bra jobb du har lagt ned i bilen. Har noen spørsmål jeg håper du kan besvare.

Reduksjons kassa, har du brukt kasse fra hiace 4wd 89-95 mod? denne har har fremre mellomaksel ut på riktig side.

Har du montert frihjuls nav på forakselen nå? De fra Hilux ser ut til å passse (har ikke testet!)

 

ARB sperra, hva slags bil er denne sperra beregnet til?

Vet du (eller noen andre her)om det er mulig å sette en original diffbrems som normalt står montert i bakaksel, inn i forakselen?

Jeg ville vært veldig taknemlig for svar.

Har selv en 1999 lang 4wd som er godkjernt ombygd til 3 seters camping bil. Dette er tur bil de lux, har vel egentlig ikke savnet lav serie så mye, men kunne vært greit med mulighet for 2wd med tanke på drivstoff forbruket. For å ikke snakke om sperre da :yummy:

 

Skal ta å legge ut en tråd om bilen hvis noen er interresert.

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blitt krutte god den hiacen din:) fått bygd deg eksos ennå?

bygde 2,5" på min med en lyddemper, blei passe lyd:D

 

har noen spm jeg håper du vil svara på?:)

-hvor er det du handla intercoolern,rør å slanger?

-hvordan gjorde du det når du vridde kompressorhuset, ble det mye jobb?

 

Ja, er storfornøyd med den nå. Funker kanon. kjørte 2,5 tonn material i 20cm snø på torsdag, gikk som f... det :)

 

Har ikke bygd eksos enda. Skal bygge meg hus og verksted til sommeren så da blir det ingen oppgraderinger før det.

 

Kjøpte bare en kina cooler, eksos rør fra mekonomen og silicon slanger fra kimmit. Bare ta ut skruene bak på kompressorhuset det, bank det forsiktig av og sett det på i ønsket posisjon.

Det som er arbeid er å få røret forbi batterihylla, der er det bare akkurat med plass.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er storfornøyd med den nå. Funker kanon. kjørte 2,5 tonn material i 20cm snø på torsdag, gikk som f... det :)

 

Har ikke bygd eksos enda. Skal bygge meg hus og verksted til sommeren så da blir det ingen oppgraderinger før det.

 

Kjøpte bare en kina cooler, eksos rør fra mekonomen og silicon slanger fra kimmit. Bare ta ut skruene bak på kompressorhuset det, bank det forsiktig av og sett det på i ønsket posisjon.

Det som er arbeid er å få røret forbi batterihylla, der er det bare akkurat med plass.

 

 

Hva er måla på kina cooleren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt inn en 100% sperre som du slår av og på med bryter. Hadde desverre ikke kameraet med meg når jeg monterte inn diffen så den har jeg desverre ingen bilder av. Men bare spør så skal jeg svare så godt jeg kan :)

 

Hei.

 

Lov å spørre om hva denne sperra er beregnet til? Tenker da på om det er til foraksel hilux feks, årsmodell osv.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Lov å spørre om hva denne sperra er beregnet til? Tenker da på om det er til foraksel hilux feks, årsmodell osv.

 

Takker for svar.

 

Det er en ARB som er for 8" Toyota, men det er nesten umulig å få den til å passe.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet arbeidsbrakka i dag, Den sto så vanskelig til så jeg måtte slepe den sidelengs. Den veier 1500-2000kg, måtte ha kjettinger på alle 4 for å greie det. Det gikk såvidt, var så tungt at den nesten gravde seg ned :)CIMG2062.jpgCIMG2060.jpgCIMG2073.jpgCIMG2071.jpg

Endret av 242-T6

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår