Gå til innhold

forskjell 940 turbo/LT

Ranger emnet


Corvette_

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Originally posted by Corvette_

Noen som veit hva som er forskjell mellom 940 turbo og 940 LT(lavtrykksturbo) motormessig?

 

Børsene heter B230FT - høytrykk 165hk ell.no og B230FK lavtrykk på 100ognoenhester...

 

FT vet jeg ikke, men FK er et midtstuggubikkje(les: Mitshubishi;) aggregat. Tror jeg da.

 

Som DaButcher peker på støtt bør man kjøpe nyere enn >1995 for da er botningen forsterket...

 

Mere KAN jeg ikke så... talas...

 

mvh Trond Viggo c",)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Forskjellen er ikke Wastegaten, men TURBOEN. Sitter en mindre og "lettere" turbo i FK(LTT) motoren, som får opp turbotrykket fortere, derfor lavtrykksturbo...

 

Det er klart at man har forskjellig WG på Forskjellig turbo. Programmvaren er også satt for tidligere turbotrykk.

 

Kjøp en turbo fra 940 Turbo sett på 940 LTT og programer om programvaren og du har fått en annen bil.......

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 745TiC

Forskjellen er ikke Wastegaten, men TURBOEN. Sitter en mindre og "lettere" turbo i FK(LTT) motoren, som får opp turbotrykket fortere, derfor lavtrykksturbo...

 

Det er klart at man har forskjellig WG på Forskjellig turbo. Programmvaren er også satt for tidligere turbotrykk.

 

Kjøp en turbo fra 940 Turbo sett på 940 LTT og programer om programvaren og du har fått en annen bil.......

 

Neeeeeeeei, det er samme turbo.

Utenom på noen tidligere utgaver av 230ft som hadde Garret aggregat.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skody

 

Børsene heter B230FT - høytrykk 165hk ell.no og B230FK lavtrykk på 100ognoenhester...

 

FT vet jeg ikke, men FK er et midtstuggubikkje(les: Mitshubishi;) aggregat. Tror jeg da.

 

Som DaButcher peker på støtt bør man kjøpe nyere enn >1995 for da er botningen forsterket...

 

Mere KAN jeg ikke så... talas...

 

mvh Trond Viggo c",)

 

Har aldrig sett noe forskjell på deler i en 95 mod eller feks 92,94

Den "nye" blokka kom vel i 91,denne har oljekanalene til underspyliga på høyre side med det er ikke maskinert inne i blokka til å montere dette.(altså ikke underspyling)

De tidligste motorene med underspyling jeg har sett er sent 1993.

Motorer eldre enn 91=gammle typen blokk.MEN den finnes også med de sterkere rådene som nyere motorer har,tror de kom i 89..Jeg mener også å ha sett nye typen veiva i ei blokk av gammle typen,mulig den kom samtidig som rådene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

 

Neeeeeeeei, det er samme turbo.

Utenom på noen tidligere utgaver av 230ft som hadde Garret aggregat.

 

Jepp.b230ft ca1990/91 fram til 94 har garret t25.

I 93/94 så kom b230fk og da fikk også b230ft mitsubishi 13c turbo..

Eldre b230ft har vel garret t03,(samme som et) men var vannavkjølt ifra 87/88?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

min far har en 940 2.3 LT den er orginalt 135 HK, men justerte litt på når den skulle slå inn, fikk jernteppe når jeg sitter å skriver nå så husker ikke hva spjeldet heter, så får den vel litt mer 150-160 elrn.. god gjetting. har hørt at den kan chippes til 225 uten å gjøre noe mer med den.

 

jeg har stått å sett i 2 orginale 940'er en med turbo og en med LT,, må inndrømme at jeg så ikke akkurat den store forskjellen (de stod ikke vedsidenav hverandre så skal ikke si for sikkert) :)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår