Gå til innhold

Feste til Harddisk for Bilstereo.

Ranger emnet

xer0ckz

Anbefalte innlegg

Heisann!

Etter innkjøp av ny bil og stereo er det på tide å koble igjen.

Og har lyst å gjør det skikkelig. men for å komme til saken.

Vurdere innkjøp av ein 2.5" ekstern harddisk, sånne som trekker strømmen gjennom USB'en. f.eks LINK .

For å bruke den hovedsakli i stedet for CD'er, blir nok ein del CD'er og men :thumb

Men det eg håpte på var om nokon her på forumet har ein ide om kva eg kan bruke til festeløsning for den harddisken. I stedet for at den ligger random framme ein plass. Så alt eg er ute etter eit feste eller ein holdar for ein slik harddisk. Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, laget en holder i hanskerommet kanskje?

Du burde finne en måte å dempe vibrasjoner på iallefall, harddisker liker dumper osv dårlig.

Vet at mange har benyttet seg av to metallskinner på hver side av harddisken og så hengt opp selve disken i gummistrikker i mellom skinnene når de har montert sånt i stasjonære pcer. Kunne vært en mulighet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borrelås er ganske lite fint da.

Men usikker på om det går ann å bruke desse harddiskane likevel.

Ein venn av meg som jobber på Datakjeden Facit testa ein WD 250GB [2.5"] viss eg ikkje tar feil. Og den fungerte ikkje. Kom berre piping. Men viss eg ikkje tar feil så var eg på ICE Audio ein dag og såg ein Kenwood harddisk. Så kansje det fins spesiallaga til bilstereo ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke harddisken på en usb inngang spiller? Har en Western Digital 2,5" disk som tar strøm fra usb kontakten. Prøvde å koble til USB inngangen på pioneer spilleren, men ingen reaksjon fra harddisken. Tror muligens at strømstyrken ut ifra USB inngangen er for liten til å drive en harddisk...

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider