Gå til innhold

Audi A6 2,5 TDI 2003 163hk

Ranger emnet


freak999

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe denne bilen. Er det noen ting som bør sjekkes på denne type bil? Har hørt noe om at selve motoren ikke er fullt så god?

På forhånd takk :)

 

vel... det er vel en underdrivelse ;) få sjekket kammene først hvertfall, det er et must! og dersom det er automatkasse så er det store sjanser for at den ryker en vakker dag :/ hvor langt har den gått?

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassen ble byttet i 2006 så den bør vel være noen lunde grei.

Bilen er kjørt 127 500.

Har lest en del om dette med kamakslingene men etter det jeg forsto var det på de eldre en 2003 de med 150hk?

 

ok, nei... det gjelder vel alle 2,5 v6 tdi, min er en 180hk 2.5 tdi, og den kosta det over 40.000 å reparere pga kammene. kammene ryker ofte ved ca 160-170.000km. Jeg ville egentlig aldri kjøpt en 2,5 liter om jeg ikke fikk bruktbilgaranti fra bilia. og den har jeg brukt flittig :P Termostat, kamakslinger og forstillinger. Nå bare venter jeg på at girkassa skal ryke :D mest fordi jeg har trimma den!

 

Men om du er villig til å ta risken så er 2,5 litern veldig sprek :) hvertfall 180hestern med chip, er vel 220 hester eller noe, aner ikke hva du får ut av den du vurderer men :)

Endret av twogees

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leter litt så finner du en som har fått byttet kammene m.m. med kvittering. Fant en selv for noen mnd siden med nyoverhalt automat, nye kammer og ny dieselpumpe. Hadde jeg hatt råd der og da har jeg handlet pronto! Dieselpumpa er vell også en liten svakhet på disse. Sjekk nøye iallefall:) Kan fort bli dyrt.

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vurderer selv å kjøpe en A6 2.5 TDI. Den er kjørt ca 200000km, hovedsaklig i tyskland. fet bil, men jeg ble litt skeptisk da jeg hørte om kammene. Er det så ille at de nesten alltid ryker? Har en a4 99 mod nå og den blir altfor liten med barnesete bak. Hvor mye storre er en A6? Syns bagasjerommet ser noenlunde likt ut, men det er større plass i baksetet.

Opel Kadett C

Opel Rekord 2.0 E 1986 (skrotet)

Opel Rekord 2.2i 1984 (skrotet)

Opel Vectra A 2.5 C6 1995 (Solgt:(

Opel Vectra C 1.9 CDTI OPC line 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer selv å kjøpe en A6 2.5 TDI. Den er kjørt ca 200000km, hovedsaklig i tyskland. fet bil, men jeg ble litt skeptisk da jeg hørte om kammene. Er det så ille at de nesten alltid ryker? Har en a4 99 mod nå og den blir altfor liten med barnesete bak. Hvor mye storre er en A6? Syns bagasjerommet ser noenlunde likt ut, men det er større plass i baksetet.

 

Det er rundt 200 000+ de ryker som regel. Men når de er bytta så er problemet løst. Derfor hvis du finner en som disse er bytta på så bør denne motoren være god for mange km i mange år. Når det gjelder problemene med dieselpumpa så er det vann og fukt i systemet som tar knekken på disse. Hvis du passer på å drenere systemet for vann og bytte filter ofte, så skal pumpa holde lenge.

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassen ble byttet i 2006 så den bør vel være noen lunde grei.

Bilen er kjørt 127 500.

 

Så girkassa er bytta for 3 år siden. Hvis vi regner 15000km i året, så ble den bytta for 45000 siden. Da har du kanskje et par år før den ryker igjen, såfremt den var helt ny når den ble satt inn, og du ikke trimmer. Hvis man kjøper en audi med denne motoren og denne girkassa, bør man være glad i verkstedbesøk. Det er også en fordel å ha mye penger, da delene ikke akkurat er billige.

 

I tillegg kommer jo selvfølgelig alle forstillingsdelene som ryker jevnlig, alle elektronikkmodulene som ikke tåler fukt og alt det andre som holder altfor dårlig kvalitet med tanke på prisen på disse bilene.

 

Jeg ville sett etter en annen bil...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

når det e snakk om forstillings dela, så gjeld dt ALLE audi etter 97/98..

Automatkassa er svak, men vest man er flenk å bruka tiptronicen når man ska kjør litt hardt,å når du ska dræg vogn/hænger. skifta olje på kassa md jævne mellomrom så hold den længe;)

 

vest kamman å dieselpumpa e skifta så ser æ ikke nå grunn før ikke å kjøp, men altid en fordel å få den naf tæsta, eller garanti før nå fårm. .

 

Kan bi feil md alt av bila å motora, uansett om det e audi eller toyota eller kordan motor dt sku nu vær. .

 

edit: takk for innlegg, men skriv helst bokmål/nynorsk -moderator

Endret av EyeLid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår