Gå til innhold

crazyclomp's Volvo 740 stv prosjekt

Ranger emnet

crazyclomp

Anbefalte innlegg

• Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg syns Biltema sotingen ble perfekt :D Fargen liksom, fikk noen små bobler men fjerner de en dag. HAr bare tatt tre av 7 vinduer da x)

Tror ikke den blir lilla etter hvert:P De har tre forskjellige farger på sotingen - svart, blå og bronse. Kan hende den blå blir lilla etterhvert :D

Angående farge på bilen. Planen er i utgangspunktet, men hvis noen finner en fet farge og gjerne bilde eksempler blir jeg glad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øppdæit :D

Sykt skitten når man tar på hvit bil etter man har skrudd :lol:

DSC00359.jpg

Deilig taktrekk

DSC00357.jpg

Skal ta det ut, og få med meg noe skum fra jobben, så må jeg få kjøpt en rull med stoff så blir det nytt taktrekk :D

Så skiftet jeg pakningen på toppdekselet

DSC00343.jpg

Flytet hele greier så jeg slapp å merke :p

DSC00344.jpg

Ja..

DSC00346.jpg

Hvorfor er det sånn at noen av de som trykker ned ventilen er blank og noen er sotet?

DSC00348.jpg

DSC00347.jpg

Og ja, jeg har ikke peiling på hva ting heter :D

Masse sot :S

DSC00349.jpg

DSC00350.jpg

Inni topplokket

DSC00351.jpg

Hvorfor blir det så masse sot? Noe som lekker et sted? Har tenkt å bytte oljen, men gidder ikke skifte den hvis den blir sotet som denne med en gang..

Og en liten video av hvor stille den ble nå :)

th_MOV00354.jpg

Takk for god respons de siste dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja, fungerte det jeg sa til deg om å knøvvle EGR røret ;)

det at det soter å kokser sånn er ikke til å unngå. sånn blir alle motorer. du kan jo selfølgelig vaske ut det du gidder, men det kommer bare tilbake igjen. hele poenget med å bytte olje er jo delvis å få ut olja som har samla opp masse av det der griseriet ;)

så det fortere olja blir svart det bedre er den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusset du bort alt drittet som lå rundt kanten og rengjorde før du monterte pakninga da?

Anngående sveisinga, så kan du kjøpe deg et sveiseapparat og øve;) Det er ingen fasit på å lære å sveise:P bare prøve seg litt fram og få litt erfaring:)

Blir nok bra dette etterhvert;) anngående soten, så har olja en rensende effekt, så bytt olje og filter:) da blir du kvitt en del av den soten som ligger ved kammen!:)

Blir nok bra dette etterhvert;) lykke til!

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider