Gå til innhold

Bremscaliptere til Golf...

Ranger emnet

colaboy85

Anbefalte innlegg

• 5 months later...

har en golf 2 91 1.8l å på biltema finner eg kun calipre som er til 1.8 GTI. ikke til vanlig 1.8 som jeg har, er det stor forskjell på gti og vanlig 1.8 liter når det kommer til bremse calipre og klosser?

vw golf mk2 1.8 (vraket)

nissan almera n15 1.4l (vraket)

vw golf mk2 1.8 (selges </3)

Saab 9-3 s 2.0i (selges)

Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en golf 2 91 1.8l å på biltema finner eg kun calipre som er til 1.8 GTI. ikke til vanlig 1.8 som jeg har, er det stor forskjell på gti og vanlig 1.8 liter når det kommer til bremse calipre og klosser?

Gå inn på http://www.mekonomen.no og slå inn ditt skiltnummer så ser du hva du får opp ;9

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyt meg om jeg tar feil, men jeg tror jeg betalte litt mer enn 600,- per kaliper, men jeg husker ikke hvor mye de koster egentlig. Mulig det er 50% rabatt ved innbytte. Hør med et verksted/leverandør så får du sikkert vite det:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs akkuratt åssen modell du har men jeg vet at GTi understellet har samme clippers bak, forand er 8v,16v har samme forand! G60 og VR6 det samme. Samme bak på alle modellene. Men GL og CL har andre clippers og bremsekraft forsterker..

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvilke modeller du sammenligner..

Eksempelvis så har f,eks 1,8 forgasser 239mm skiver foran og VWII caliper, det samme har GTI 8v og 16v frem til 1988(?)

Etter 88(?) fikk GTI 256mm.

G60 har 280mm

Tidlig Golf 3 med 1,6 og 1,8 har den samme VWII caliperen og 239mm skiver

Etter 1995 kom 256mm på de samme modellene.

GTI 8 & 16v samt Vr6 har 280mm, etter 95 ble ivertfall Vr6 levert med 288mm

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider