Gå til innhold

**** Hvordan løsner man denne bolten? ****

eiriksmil

Anbefalte innlegg

ASD har kortere aksel, mulig ASR også.

300 og oppover har stor flens/medbringer på diffen, mulig 260 og 280 også(260 ambulanse har stor)

Noen sedaner har litt kort"splines" for bruk på stasjonsvogn(stasjonsvogn har større lager), men det er ingen problem på sedan.

Splines er like på alle 124(400 og oppover vet jeg ikke).

Så det du skal passe på er at du får stor flens, og om bileen har ASD eller ikke.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ASD aksel er ca 26cm lang, mens ikke-ASD er 28? Jobba litt på bilen i sted og var visst for lang den akselen jeg hadde liggende.

Hva er ASD egentlig, diffsperre?

Noen som har en ASD-aksel til 300 og oppover liggende a? :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

det er flere lengder. Press komplett aksel helt sammen og mål tot lengde, jeg har en liggende fra en 94 e220 m/asd den er 640 lang og indre leddet er 100mm. Hvis du trenger. Men Det indre leddet ditt er sikkert 110mm, disse passer IKKE over hverandre! Forskjellig splines på aksel.. Jeg bytta også begge bakakslene mine på min 300te, den har ikke asd men asr og abs, men lengden på akslene var fortsatt 640 men siden indre leddet var 110mm (noe som ikke finnes i hele værden virka det som!) kjøpte jeg nye komplette aksler fra romnes! Koster ca 3500,- med litt rabatt.. Nå kan jeg børne uten bekymringer! NYTT ER NYTT :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har forresten ikke no "stikkaksel" på mercedesn din btw.. :p

Du har vel heller stikkaksel enn to bakaksler, det kalles stikkaksel eller drivaksel, drivaksel er mest brukt om de med ledd på, men begge deler er vanlige navn.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider