Gå til innhold

Hopping 1. og 2. gir Gti lll 8v

Ranger emnet


-tbg-

Anbefalte innlegg

Hei.

 

kjøpte en Golf 3 gti 8v for ett par uker siden, førstegangsbil.

Men jeg har problem med at bilen "hopper". dvs når jeg kjører med jevn gass i 1. gir , noen ganger 2. også, så begynner bilen å "hoppe" eller "jokke", for eksempel når jeg kjører i kø. jeg kan heller ikke bremse jevn på giret heller. da begynner bilen å hoppe på motoren.

 

har byttet fremre motorfeste ettersom det var litt gåent, byttet tennkabler, plugger, fordeler og sjekket tenning. alt dette ble byttet i 2005 så regnet ikke med det var noe gang heller.

 

 

 

Er det noen der ute som kan vite noe om dette? som har vært borti det kanskje?

 

HJELP! er et helvette å kjøre kø i en kenguru!

 

 

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her

 

Hvis du har tilgang på feilkodeleser er det en grei plass å starte, så slipper du å bruke unødvendige kroner på andre ting..

 

sjekka opp med VAS'en på jobben. var kun feil på tempføler for kjølevæske og den fikk jo uhorvelig mye bensin, fikk tips om at det kunne være det, byttet føler, men hjalp ikke på hoppingen. bensinforbruket gikk derimot bra ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
sjekka opp med VAS'en på jobben. var kun feil på tempføler for kjølevæske og den fikk jo uhorvelig mye bensin, fikk tips om at det kunne være det, byttet føler, men hjalp ikke på hoppingen. bensinforbruket gikk derimot bra ned :)

 

Fikk den for mye bensin pga at tempføleren var gåen??

 

Har samme problem på min bil. Bytta rotor, fordeler, plugger, og pluggledninger.

Men fortsatt ikke bedre. Men vet at tempfølern er gåen pga at viftene kobler ikke inn når bilen blir varm. Og den bruker MYE bensin.

Skal sjekke ledningen til massemåleren i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Fikk den for mye bensin pga at tempføleren var gåen??

 

Har samme problem på min bil. Bytta rotor, fordeler, plugger, og pluggledninger.

Men fortsatt ikke bedre. Men vet at tempfølern er gåen pga at viftene kobler ikke inn når bilen blir varm. Og den bruker MYE bensin.

Skal sjekke ledningen til massemåleren i morgen...

 

 

 

sjekk innsugslangen fra innsug til mengde måleren, den er mest sansynligvis sprukket. når du gir gass åpner den seg og den suger falsk luft, så lukker den seg når motoren går drukner i bensin og så utvikler det seg hopping som jeg fikk. det ødela clutchen min etter 3 uker bare, pga dette har jeg snart kosta på bilen 5 tusen:P heldigvis kan jeg fikse det selv, men arbtimer på møller ville det blitt DYRT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår