Gå til innhold

Rådebank på t5? vanlig? har stygg lyd

Ranger emnet

PVNYHUS

Anbefalte innlegg

F... jeg har fått en stygg lyd i t5`n.

Trodde først det var ventil løftere så jeg tok opp og bytta 14 stk. fikk det sammen i dag og var skikkelig klar for og kjøre go bilen igjen!!

Men nei da, klakke lyden var der enda...

er det noe annet enn rådebank det kan være? er ikke noe kjent med disse 5er motora. gi meg ei rødblokk:)

Noen som har noe ide?

hva koster rådelager??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det ikke er ventilløftere/pushere så er det uten tvil rådebank, om det er en skikkelig HARD klakke lyd.. høres ut som at den kommer av toppen, men lyden kommer i fra bånn av motoren..

ja jeg trodde det var i toppen først.

men etter og da bytta litt der og det ikke hjalp så lurte jeg på det da.....

er dette vanlig feil på 850 t5 eller?

går det og lure av bunnpanna uten og ta ut motoren eller MÅ den ut? har den i en 940 ser du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får du mer lyd når du gasser på? om det gjør det så er det rådebank. da er vel stortsett hele bunndelen fra rådene og ned bare å kaste. at det er vanlig vil jeg ikke si. men det sjer jo.

Ja blir helt jævelig når jeg ruser.

noensom har enmotor liggende eller? dette er bruksbilen min ser du:(

Lyden kom etter en liten petter solberg rnde langs veien uten noen form for hemninger eller sperrer:)

TRENGER NY MOTOR FORT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blir helt jævelig når jeg ruser.

noensom har enmotor liggende eller? dette er bruksbilen min ser du:(

Lyden kom etter en liten petter solberg rnde langs veien uten noen form for hemninger eller sperrer:)

TRENGER NY MOTOR FORT!!

ikke rart det gikk til helvete om du tok en petter solberg!

alt ved han der går jo bare en retning! snarveien til bånn!

hadde du tatt en loeb istedet hadde du kosa deg med en varm kopp kakao nå!:rules:

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så kraftig lyd.

sitter chip i den.t5r med 316hk 480nm:)

Lader vel ca 1-1,2bar

er nok rådebank, men prøver og fortrenge dette:)

Har "bil" så lenge, en corolla med dårlig varme apparat!

skulle hatt en motor til den, noen som har??

får vel ikke stort igjen for den som den står.

er en 940 med 960 utseende og t5r motoren da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis med xc70 2.4t med helt ødelagte rådelagre. Måtte også bytte råder.. Der var det dårlig oljepumpe. Rett og slett utslitt og ga ujevnt og dårlig trykk. Og når oljetrykkbryter slår ut på 0.5 bar eller noe sånt så er det jo altfor sent når en lader på litt på en slik motor..

Virker som om det ikke er en helt uvanlig feil heller at oljepumpa blir utslitt på disse.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...