Gå til innhold

Vanntemp. måler død og høyt Co-nivå.

Ranger emnet


HMB2CV6

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat kjøpt en Elantra 1,6GL, kjørelengde 135.000km, som har vært på EU-kontroll og fått noen feil påvist. Den har bl.a. for høyt CO-nivå, hele 8,4. I tillegg er vanntemperaturinstrumentet på dashbordet dødt. På DOHC-motorens høyre side (sett forfra) sitter det to følere montert i nærheten av termostaten, en liten forran og en større med blå krave i nærheten. På Hyundai i Sarpsborg sier de at det er den blå føleren som har kontakt med vanntemp. instrumentet på dashbordet og samtidig er føler for styring av forbrenningen. De påstår at denne er defekt og at denne feilen gir for høyt CO-nivå. selv tror jeg at det er den lille fremst som er føleren for instrumentet. Er det noen orakler på dette fora som har kunnskap på dette feltet og kan forklare om dette er rett eller feil.

 

Takknemlig for svar.

 

Hilsen MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår