Gå til innhold

Sikkerhet til bil?

Ranger emnet

Antraxh

Anbefalte innlegg

Hei, bor i trondheim, På tiller, og nå har jeg hatt 4 av mine biler Stjålt på ca 1 års tid... jeg har selvfølgelig låst dørene, og jeg har alarm på bilene.. men det stopper jo ikke de flinke biltyvene virker det som....

Jeg lurer på om noen vet om noe av sikkerhet som er mere effektivt en Bilalarm? Noe som kan skremme / gi ett Sjokk! ett eller anna? jeg regner med det ikke er låv til å installere noe som gir fra seg strøm, og koble det til rattet :P ?

Anyhow, noen som har en eller anna ide som jeg kan gjøre? evt instalere?`:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har eit forslag, men det blir litt dyrt. Bygg garasje.

har parkeringsplass i en garasje fra før av :p det funker ikke så bra :P

Noen sa att jeg kunne koble opp En strømførende vaier rundt rattet, og koble på ett bilbatteri :P det skulle vist gi fra seg ett kick :P men om det er låv eller ikke, det vet jeg ikke noe om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med alt dette, er vel at du fremdeles vil få innbrudd i bilen.

Dette medfører kostnader uansette om bilen blir borte eller ikke.

Det råeste jeg har hørt om av tyverisikring er følgende:

Kabler ble dratt fra coilen til små metallplater under setetrekket sammen med noen tilsvarende fra jord. Dette ble sikret med en bryter som eier måtte huske å slå av, ellers fikk han brent ræva si når han startet bilen.

Hører med til historien at bilen ikke ble forsøkt stjålet, men eier fikk brannsår etter å ha glemt det han ikke måtte glemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel å flytte fra Tiller til en mer rolig del av byen. Koster litt og er ganske dramatisk, men det hjelper. Enkelte deler av Trondheim er mye mer belastet av slikt tull (innbrudd, tyveri, pøbelstreker etc) enn andre.

Disse "clampene" du har bestilt har jeg liten tro på. Fifth Gear har testet disse, og så og si alle kunne fjernes av en litt smart biltyv på under 1 minutt. Hvis du står i en av disse fellesgarasjene på Tiller, så betyr jo det bare at tyven(e) får mer arbeidsro hvis de slår til om natten. Står du på gateplan, vil kanskje flere naboer bli oppmerksomme på at alarmen går når et nytt innbrudd/tyveri skjer.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider