Gå til innhold

Sikkerhet til bil?

Ranger emnet

Antraxh

Anbefalte innlegg

Har selv bodd på tiller, og hadde flere biler parkert på fellesparkering ute i "friluft", ikke noe problem det.

Skal du montere 4 (FIRE) hjulklemmer hver gang du parkerer? Sikkert morro når du kommer fra butikken med armene fulle av varer! ned på kne i sørpa og begnne å (de)montere :D

Har du blitt frastjålet 4 biler fra samme garasje? isåfall ville jeg vurdert å få sikret garasjen! kanskje høre med borettslaget/sameiet om hva som kan gjøres, burde jo være i alles interesse...

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru av hjulene, og sett bilen ned på lekablokker når du går fra den :)

Nei, hvis du er så redd kan du kanskje heller sabotere bilen før du parkerer den. For eksempel ta ut en elektrisk komponent så bilen ikke vil starte. Altså noe som er enkelt, men som ikke tar lang tid. For eksempel å ta av coil-ledningen.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet selv, her i nabolaget er det mye kommunale leiligheter, og herav mye dritt og pakk.

Løsningen min var å bli kvitt eldre styla biler og kjøpe en bil som ser jævelig ut og ikke er verdt å stjele...

Kjøp en Toyota!

Edit: Silent alarm med SMS og et trofast balltre ved døra hjelper også veldig. (Det er kun 1 språk detta pakket og narkissene forstår)

Har ikke vært noen nær bila mine på godt over et halvt år nå.

Kan tilogmed la ATV'n stå ute om natta!

Endret av Hisap

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et det narkiser som gjør dette, så gi dem ei pakke røyk i ny og ne. Da beskytter de bilen din i stedet. Det å banke opp folk for å stjele en bil er selvfølgelig fristende, men gjør deg egentlig ikke noe bedre enn de som stjeler. Vet du sånn ca hvem som driver med dette, så vis dem respekt (samme hvor mye det eter deg opp innvendig), og du får respekt tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et det narkiser som gjør dette, så gi dem ei pakke røyk i ny og ne. Da beskytter de bilen din i stedet. Det å banke opp folk for å stjele en bil er selvfølgelig fristende, men gjør deg egentlig ikke noe bedre enn de som stjeler. Vet du sånn ca hvem som driver med dette, så vis dem respekt (samme hvor mye det eter deg opp innvendig), og du får respekt tilbake :)

Hvorfor respektere noen som overhode ikke respekterer deg og kun tenker på seg selv?

Og hvorfor i huleste kjøpe noe til dem? De er en av grunnene at du har dyr forsikring, må ha alarm startsperre etc!

Nei er det noen jeg ikke respekterer her i verden er det tjuvrader! :rockets

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor respektere noen som overhode ikke respekterer deg og kun tenker på seg selv?

Og hvorfor i huleste kjøpe noe til dem? De er en av grunnene at du har dyr forsikring, må ha alarm startsperre etc!

Nei er det noen jeg ikke respekterer her i verden er det tjuvrader! :rockets

Gjør som du selv vil selvfølgelig, men DU kan spare penger på å gi disse menneskene respekt. Nå er tyveriforsikringen kun en liten del av premien du betaler. Grunnen til at forsikring er dyrt i norge, er at selskapene er grådige + at MANGE ikke kan kjøre bil (les, ikke følger reglene de er forpliktet til).

Det er egentlig ikke snakk om å respektere dem for det de gjør, men snarere å vise dem respekt. Hvis du skjønner forskjellen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider