busskalle Skrevet November 30, 2009 Rapporter Share Skrevet November 30, 2009 Hei! HAr en 96mod caravelle, 2,4 D. Har nettopp kjøpt bilen, men lurer på en ting: Den skal ifølge selger bruke ca 3,5 liter olje pr uke, ca 10 mils kjøring. Det er ingen lekkasje, ikke synlig ihvertfall. Ingen olje i kjølevann, eller vann i olja som jeg har funnet ut. Får litt blå-hvit røyk bak når jeg trør litt på. Lukter også olje-blanding av eksosen. Ifølge selgeren så kom dette forbruket relativt plutselig, begynte å bruke masse olje på ferietur. Ellers er det en helt kurant bil, ingen feil ellers. Så spørsmålet er da: Hva er galt....? Hvor blir olja av? Høresdette dyrt ut? Kjøpte bilen med denne feilen, men fikk godt med avslag...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cyberscott Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 min bruker også en del olje men min har turbo. så jeg regner med at turboen er veldig sliten, men når det gjelder deg så er det vel motoren som begynner å ta kvelden. Siter 1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt) VW Golf 2003 Tdi 4Motion VW Golf Rallye G60 VACN medlem **ØRAP** crew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Mars 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2010 kan være mye rart, men det er sinnsyk mye olje forbruk, kanskje du burdet sende motoren for overhauling Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg