Gå til innhold

Trenger støtte til bilpark

Ranger emnet

Lenepostei

Anbefalte innlegg

Hei 

Eg er en 17 år gammel jente som kommer fra en kommune på vestlandet som ikke har noken tilbud for oss som liker å drive med motorsport. Vi må kjøre nesten 2 timer for å komme til nærmeste bane.

No har eg og mange andre fått nok, og prøver å gjøre noe med det.

Vi har startet en facebook gruppe som er blitt en stor suksess. Vi er en gjeng som pleier å drifte, sladde, burne og leke oss på mange parkeringsplasser, der det er liten plass og ulovlig å kjøre. Vi vil ha en sikker plass å kjøre på. I den gjengen eg pleier å være med er det ca 15 biler, som pleier å kjøre nesten hver dag. Men det er flere biler som ofte er ute å kjører, blant annet fra nabokommunen.

I vår kommune er det 4000 innbyggere, altså ikke mye. Når eg har fått 300 eller 500 medlemmer på facebook, har eg tenkt å starte en underskrivelse kampanje, snakke med avisen kanskje og skrive til kommunen, dette er noe mange vil.

Har noen en idè om hvordan vi kan få til dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er å få mange til å stille opp i en reportasje lokalavisa.. Ofte så kan en begrunne det med at da blir den ulovlige kjøringa borte osv... Viktig å få det til å virke seriøst.. Og så ser antageligvis en politiker eller 2 nytten i dette og gir støtte..

Facebook har for mange grupper for ditt og datt så det blir liksom litt oversett.. At Urge kom på 1.5 liter handler mere om salg. I kommuner er det sjelden markedsføringsfolk eller noen som er opptatt av populære saker.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

HALLO? facebook er _IKKE_ svaret!

Dette er ikke snakk om å få skaffe urge på 1.5liters flaske eller smash på storplate. Tror du det koster mye å finansiere denne planen? Om alle 400 - 500 medlemen la 10.000 kroner vær så er dere langt ifra halvveis.

Tror nokk det første du må gjøre er å kalkurere ut hva 15 rånere får av en spiller ny motorsportbane. At rånegruppen din ikke har bedre å gjøre enn å spøle, drikke kola og prate bil er ikke grunn nokk til min støtte! beklager

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samle dere sammen alle samen, lag skriftlige og forståelsesfulle underskriftslister, gjerne fra baegge kommuner, så reiser dere i hver deres kommune, og viser deres interesse, og hvor mange som er interesserte i å bruke ett sånt tilbud, interessen må selvsagt være sriøs, og ikke slik at jeg syns dere skal få det.

Som ett ekstra så kan dere jo lage en underskriftskampanje dere legger på lokale bensinstasjoner og slikt der folk kan skrive under om de syns det er noe ungdommen bør få.

Ei facebookgruppe gir fint lite reelt grunnlag, da det ikke er noe bindene å være med der, mange som blir med for å støtte meninga, men ikke for å benytte seg av tingen.

Kontakte media er en god idè det også, men da må troppene samles.

Tror mye grisekjøring på veiene hadde vært unngått ved flere anlegg der man kan kjøre fra seg lovlig uten at det koster skjorta eller man må kjøre langt.

Saml troppene i virkeligheten, og vær seriøse, om dere skulle fått til noe slikt og det ender med 2 brukere så får dere mye mistillit og det vil bli fort stengt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook har stor påvirkningskraft i næringslivet. Desverre har du å gjøre med en kommune. Og kommunens oppgave er å gjøre ting mest mulig komplisert for de som bor der.

Kjenner du noen kjente personer i bygda de, evt. noen i kommunestyret. Så benytt deg av dem. Kommunen liker ikke å høre på ungdommer. Jeg har erfaring med dette når jeg prøvde å starte et kampsport i min kommune. Jeg fikk ikke noe igjennom før jeg tok kontakt med noen som hadde god påvirking i kommunen. Da skjedde det plutselig saker og ting :)

LYKKE TIL JENTE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snakk om å bygge motorsportanlegg der jeg bor også og som alltid er folk negative. Facebook-gruppen har fått over 4000 medlemmer og da skrev lokalavisen om det, så jeg tror det kan hjelpe hvis dere gjør dere synlige nok :)

Husk at det koster MANGE millioner og ikke minst område til et slikt anlegg, og jeg ser dere er en "gjeng" som ønsker dette. Kan nok bli vanskelig å gjennomføre, men alt går an. ;)

Lykke til!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO? facebook er _IKKE_ svaret!

Dette er ikke snakk om å få skaffe urge på 1.5liters flaske eller smash på storplate. Tror du det koster mye å finansiere denne planen? Om alle 400 - 500 medlemen la 10.000 kroner vær så er dere langt ifra halvveis.

Tror nokk det første du må gjøre er å kalkurere ut hva 15 rånere får av en spiller ny motorsportbane. At rånegruppen din ikke har bedre å gjøre enn å spøle, drikke kola og prate bil er ikke grunn nokk til min støtte! beklager

ØØØØYY... Du får heller dra på deg strikkane rundt buksebeina og sniffe deg drita kanon på en øl-kork i the street of Ohslow..Er faktisk noen som har et liv og ønsker å få rasa fra seg på bane.;) ikke alle som vil ende opp livet i en megatrist golf 6.

Spøling, drekking og bilprat er nydelig det serru.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Altså vi er ikke bare en gjeng som vil det.

Har snakket med mange som er med å syre foreksempel i eikås,

og de er med å støtter. Har også hatt underskrift kampanje i Øygarden, 450 medlemmer til no. Er en kommune på ca 5000 innbyggere. Men no skal det begynne å henges på sentere, og butikker/bensinstasjoner, det hjelper nok. Statoil og Aker pleier å støtte slike ting, og har vært med på å støtte biltreff i Øygarden før, dette er jo noe helt annet, men har en del kontakter innenfor disse. Skal også arrangere et treff med vestnytt(lokalavis) også møte opp med biler, vi er 30 biler til no som skal møte opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 5 weeks later...
  • 3 months later...

Grattis med avisoppslag da :)

Leste den i papirutgave helt tilfeldig(får vestnytt på jobben)

Lykke til!

Artikkel i Vestnytt

Håper det kommer enten en skikkelig bane her vest en plass, eller flere i det hele tatt... litt små lei eikås og glattkjøringsbanen på voss...

Kjedelig å måtte kjøre langt for å komme på en skikkelig bane(Våler, Rudskogen, ACR med fler...)

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider