Gå til innhold

Få ned Turbotrykk!

Ranger emnet

Ducos

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har turbokonvertert en sugemotor, men wasteagaten lar seg ikke justere nokk ned, vil ha 0.3bar i boost eller noe i den dur, den får fuelcut på 0.45-0.5bar. boostcontroller kan du vel bare skru opp boosten med?

Noen ide'er?

Thanks..

- Mercedes 190D 2.0 -> 3.0DT

- Mercedes 190D 2.5DT

- Mercedes 190E 2.0 turbo

- Mazda RX7 Fd3s ( bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, jeg har turbokonvertert en sugemotor, men wasteagaten lar seg ikke justere nokk ned, vil ha 0.3bar i boost eller noe i den dur, den får fuelcut på 0.45-0.5bar. boostcontroller kan du vel bare skru opp boosten med?

Noen ide'er?

Thanks..

Justerbar wastegate. Da kan du justere staget på den,og få den helt ned hvis du ønsker.

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en orginal caravelle 1.6tdi turbo, så "staget" er ikke synelig, ser ut som en hel wastegate klokke så du ser ingenting. By the way, om du napper det av vil jo wastegaten åpne seg med en gang du starter?

- Mercedes 190D 2.5DT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en orginal caravelle 1.6tdi turbo, så "staget" er ikke synelig, ser ut som en hel wastegate klokke så du ser ingenting. By the way, om du napper det av vil jo wastegaten åpne seg med en gang du starter?

Hvis det er en orginal turbomotor,hvorfor vil du ha ned trykket? Vi andre vil gjerne ha det opp.. Luxusproblem dette her da ;)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bygd på en 1.3liter daihatsu charade 4wd. Men turboen er fra en 1.6tdi caravelle har jeg fått beskjed om:)

lurer på om en av dere har en god plan på å få ned trykket, vet ikke hvor "mye" som er det minste wastegaten åpner på. men det er iallefall over ca 0.5bar, å da får jeg fuelcut som ikke er til å annbefale. så vil gjerne ha det ned på 0.35-0.4

fått noen ide'er om å kappe fjærna i wastegaten. Men lurer på om det er noe mindre drastisk man kan gjøre, kapper jeg den for mye er jo den kake.

- Mercedes 190D 2.5DT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skrudd wastegate "skruen" inn og ut så mye som mulig, så grunntrykket er høyere enn akseptabelt. ender nokk opp med å kappe fjæra ja..

Instalasjonen er ikke mye å skryte av utsendesmessig, er ikke intercooler engang:p har IKKE plass :idea:

begynte på tirsdag etter jobb å ble ferdig fredag! laget alt selv av flenser og pakninger, knep slanger til oljetrykk, å armert oljebestandig trykkluftslange til retur(funger som julig)

selvgjort er velgjort! :)

- Mercedes 190D 2.5DT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært morro å se hvor mye effekt du hadde hatt.. :) HC-E med turbo er ikke hverdagskost. Sleng opp noen bilder, uansett om det ser litt hjemmesnekra ut :) Artig vinterbil du har ordna deg iallfall, det er helt sikkert, hehe.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig ja, den gikk jo fra de fleste "normale" biler 0-100 med 4dører, RIMLIG opprusta å teit som den ser ut med 40% brunt på den gråe lakken:p så blåser den forbi de fleste UTEN turbo, det lille jeg har fått prøvd så vil jeg tørre å påstå folk skal slite med denne lille råtta!

kan prøve å få tatt noen i nermeste fremtid, er rimlig fullbooket imorgen.. men kan prøve!

annbefales å prøve! mer artig vinterbil til en billig penge skal du lete LANGT etter! daihatsu har overasket meg!

at du hører turboen snurrer like godt som på en lastebil gjør det ekstra gøy!:cab

- Mercedes 190D 2.5DT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

annbefales å prøve! mer artig vinterbil til en billig penge skal du lete LANGT etter! daihatsu har overasket meg!

:cool:

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kult prosjekt :P Har sett litt på en Charade 4x4 turbo Diesel :P Hadde vert litt tøfft med en som vinterbil. Få opp turbotrykke, og mate litt mer diesel på pumpa (Y)

Iallefall, for å få ned trykket kan du se om du får tak i overtrykksventil som du setter på trykksiden. Du må finn en justerbar, så justerer du slik at den popper opp på det trykket du vil ha :) Det er en backup løsning som kanskje kan bli brukt :P

SELGES: Alt av A4 B5 deler

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider