Gå til innhold

Få ned Turbotrykk!

Ranger emnet


Ducos

Anbefalte innlegg

om du lo av det jeg skrev i sta ville du fått latterkrampe om du skjønte hva du egentlig skrev selv nå!

 

 

Hvordan kan du engang prøve å påstå at du kan mappe en motor med COmåler?! vet du hva en CO måler er? eller i det heletatt en bredbåndslambda!?

 

Hadde du hatt litt peil på hva det er snakk om her hadde du visst at en COmåler først og fremst ikke kan kan brukes for å mappe/justere riktig forhold.

eller ikke kandu bruke envanlig AIR/FUEL ratio måler..

 

 

 

HVORFOR DET?....... Fordi den ikke i nærheten gir deg riktig blandingsforhold. samt at det er for tregt!

du MÅ BRUKE BREDBÅNDSLAMBDA

 

og igjen hva annet kan du justere på enn bensina med en justerbar bensintrykksregulator, og heller her kandu umulig få riktige verdier, du kan enten få for mye , eller for lite!

 

det er en grunn til at datasptrut og mapping koster penger! vi betaler ikke dette til tunera for morroskyld!

 

ecutek_mapping.png

 

motec_mapping.png

 

 

sh185b.gif

 

 

mainstd.gif

 

 

 

i tilfelle du er usikker på hva som burde holdes oversikt over under mapping!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

denne skal ikke gå optimalt, nå er all oljelekasje tettet å har begynt å bruke bilen, eneste som irriterer meg er at jeg ikke får stilt ned turbotrykket via wastegaten, laveste trykket wastegaten kan justeres til er over 0.4bar, har ingen planer om å gjør Noe som helst med denne, går utrolig bra slik den står akkurat nå, men får ikke gitt mer enn 1/4 av gassen før den begynner å booste mer enn 0.3 å jeg må regulere med gasspedalen. Eneste som skal gjøres er å få ned turbotrykket, ingen tileggsprut eller dataskvett. Har ikke intercooler en gang, om det har noe å si på hvor mye jeg skal gjør ut av dette.

- Mercedes 190D 2.0 -> 3.0DT

- Mercedes 190D 2.5DT

- Mercedes 190E 2.0 turbo

- Mazda RX7 Fd3s ( bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne skal ikke gå optimalt, nå er all oljelekasje tettet å har begynt å bruke bilen, eneste som irriterer meg er at jeg ikke får stilt ned turbotrykket via wastegaten, laveste trykket wastegaten kan justeres til er over 0.4bar, har ingen planer om å gjør Noe som helst med denne, går utrolig bra slik den står akkurat nå, men får ikke gitt mer enn 1/4 av gassen før den begynner å booste mer enn 0.3 å jeg må regulere med gasspedalen. Eneste som skal gjøres er å få ned turbotrykket, ingen tileggsprut eller dataskvett. Har ikke intercooler en gang, om det har noe å si på hvor mye jeg skal gjør ut av dette.

 

ja men da har du fått hjelpa di for 3 sider siden!

 

bytt til en svakere actuator!

 

du får kjøpt dem billig på biltema! eller skaff degen boostcontroller med utlufting som klarer å sleppe ut nok luft til å overstyre actuatoren

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så lett når hele wastegaten er en støpt klomp som er skrudd med 3 umbraco skruer sjønner'u.

 

boostcontroller? har montert en slik på 190'n min. men fungerer ikke den slik at du kan kun justere opp trykket da? er en slaks bleed ventil. om du slepper ut luft av slangen til wastegate så vil jo den måtte presse på mer trykk for å slå ut wastegaten, Ala høyere trykk?

- Mercedes 190D 2.0 -> 3.0DT

- Mercedes 190D 2.5DT

- Mercedes 190E 2.0 turbo

- Mazda RX7 Fd3s ( bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen snakka om å gjøre ting helt perfekt, det har vel hele tiden vært snakk om å få oppsettet nå til å funke enklest og billigst mulig, og om du tror det er å sende det til mapping tror jeg du har misforstått litt.

 

Jeg har større respekt for dem som prøver seg på diverse modifikasjoner på eget vis, selv om det kan bli jalla, enn de som kjøper og betaler alt som blir gjort, selv om jeg ikke er fan av noen av tinga.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen snakka om å gjøre ting helt perfekt, det har vel hele tiden vært snakk om å få oppsettet nå til å funke enklest og billigst mulig, og om du tror det er å sende det til mapping tror jeg du har misforstått litt.

 

Jeg har større respekt for dem som prøver seg på diverse modifikasjoner på eget vis, selv om det kan bli jalla, enn de som kjøper og betaler alt som blir gjort, selv om jeg ikke er fan av noen av tinga.

 

hva faen snakker du om? ser det ut som at JEG betaler noen for å gjøre tinga mine!? men det er forskjell på å kunne spørre pent om å få låne en dreibenk og frese seg deler selv, kontra spytte på med kjemiskmetall og teip og håpe på det beste!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår