DRFT-R Skrevet Desember 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 om du lo av det jeg skrev i sta ville du fått latterkrampe om du skjønte hva du egentlig skrev selv nå! Hvordan kan du engang prøve å påstå at du kan mappe en motor med COmåler?! vet du hva en CO måler er? eller i det heletatt en bredbåndslambda!? Hadde du hatt litt peil på hva det er snakk om her hadde du visst at en COmåler først og fremst ikke kan kan brukes for å mappe/justere riktig forhold. eller ikke kandu bruke envanlig AIR/FUEL ratio måler.. HVORFOR DET?....... Fordi den ikke i nærheten gir deg riktig blandingsforhold. samt at det er for tregt! du MÅ BRUKE BREDBÅNDSLAMBDA og igjen hva annet kan du justere på enn bensina med en justerbar bensintrykksregulator, og heller her kandu umulig få riktige verdier, du kan enten få for mye , eller for lite! det er en grunn til at datasptrut og mapping koster penger! vi betaler ikke dette til tunera for morroskyld! i tilfelle du er usikker på hva som burde holdes oversikt over under mapping! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducos Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 hvis du leser hva JEG skrev, så står det ingenting om mapping som du sier!:idea: Siter - Mercedes 190D 2.0 -> 3.0DT - Mercedes 190D 2.5DT - Mercedes 190E 2.0 turbo - Mazda RX7 Fd3s ( bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 nei, men hva tror DU er nettop hele poenget her med å få bilen til å gå riktig? meninga er jo at denne bilen skal gå optimalt, enten på lavt ellerhøyt ladetrykk! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducos Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 denne skal ikke gå optimalt, nå er all oljelekasje tettet å har begynt å bruke bilen, eneste som irriterer meg er at jeg ikke får stilt ned turbotrykket via wastegaten, laveste trykket wastegaten kan justeres til er over 0.4bar, har ingen planer om å gjør Noe som helst med denne, går utrolig bra slik den står akkurat nå, men får ikke gitt mer enn 1/4 av gassen før den begynner å booste mer enn 0.3 å jeg må regulere med gasspedalen. Eneste som skal gjøres er å få ned turbotrykket, ingen tileggsprut eller dataskvett. Har ikke intercooler en gang, om det har noe å si på hvor mye jeg skal gjør ut av dette. Siter - Mercedes 190D 2.0 -> 3.0DT - Mercedes 190D 2.5DT - Mercedes 190E 2.0 turbo - Mazda RX7 Fd3s ( bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 denne skal ikke gå optimalt, nå er all oljelekasje tettet å har begynt å bruke bilen, eneste som irriterer meg er at jeg ikke får stilt ned turbotrykket via wastegaten, laveste trykket wastegaten kan justeres til er over 0.4bar, har ingen planer om å gjør Noe som helst med denne, går utrolig bra slik den står akkurat nå, men får ikke gitt mer enn 1/4 av gassen før den begynner å booste mer enn 0.3 å jeg må regulere med gasspedalen. Eneste som skal gjøres er å få ned turbotrykket, ingen tileggsprut eller dataskvett. Har ikke intercooler en gang, om det har noe å si på hvor mye jeg skal gjør ut av dette. ja men da har du fått hjelpa di for 3 sider siden! bytt til en svakere actuator! du får kjøpt dem billig på biltema! eller skaff degen boostcontroller med utlufting som klarer å sleppe ut nok luft til å overstyre actuatoren Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducos Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 er ikke så lett når hele wastegaten er en støpt klomp som er skrudd med 3 umbraco skruer sjønner'u. boostcontroller? har montert en slik på 190'n min. men fungerer ikke den slik at du kan kun justere opp trykket da? er en slaks bleed ventil. om du slepper ut luft av slangen til wastegate så vil jo den måtte presse på mer trykk for å slå ut wastegaten, Ala høyere trykk? Siter - Mercedes 190D 2.0 -> 3.0DT - Mercedes 190D 2.5DT - Mercedes 190E 2.0 turbo - Mazda RX7 Fd3s ( bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 Har noen snakka om å gjøre ting helt perfekt, det har vel hele tiden vært snakk om å få oppsettet nå til å funke enklest og billigst mulig, og om du tror det er å sende det til mapping tror jeg du har misforstått litt. Jeg har større respekt for dem som prøver seg på diverse modifikasjoner på eget vis, selv om det kan bli jalla, enn de som kjøper og betaler alt som blir gjort, selv om jeg ikke er fan av noen av tinga. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 Har noen snakka om å gjøre ting helt perfekt, det har vel hele tiden vært snakk om å få oppsettet nå til å funke enklest og billigst mulig, og om du tror det er å sende det til mapping tror jeg du har misforstått litt. Jeg har større respekt for dem som prøver seg på diverse modifikasjoner på eget vis, selv om det kan bli jalla, enn de som kjøper og betaler alt som blir gjort, selv om jeg ikke er fan av noen av tinga. hva faen snakker du om? ser det ut som at JEG betaler noen for å gjøre tinga mine!? men det er forskjell på å kunne spørre pent om å få låne en dreibenk og frese seg deler selv, kontra spytte på med kjemiskmetall og teip og håpe på det beste! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducos Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 håpe på det beste faktisk, aldri sett macgyver med sin hellige duc-tape?:partyon: Siter - Mercedes 190D 2.0 -> 3.0DT - Mercedes 190D 2.5DT - Mercedes 190E 2.0 turbo - Mazda RX7 Fd3s ( bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 håpe på det beste faktisk, aldri sett macgyver med sin hellige duc-tape?:partyon: haha, joda, men han sveiser jo bakaksler med en dollar mynt og 5v batteri da Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 haha, joda, men han sveiser jo bakaksler med en dollar mynt og 5v batteri da Den oppmerksomme har vel sett at det er en råde, og at det ikke er ett 5V batteri, men ett 12V. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Den oppmerksomme har vel sett at det er en råde, og at det ikke er ett 5V batteri, men ett 12V. det var satt på spissen Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducos Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 (endret) morrosamt! :cab http://www.youtube.com/watch?v=UILxQY9TQ5w Endret Desember 8, 2009 av Ducos Siter - Mercedes 190D 2.0 -> 3.0DT - Mercedes 190D 2.5DT - Mercedes 190E 2.0 turbo - Mazda RX7 Fd3s ( bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Ser gjerne noen bilder av denne turbo montasjen :) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 morrosamt! :cabhttp://www.youtube.com/watch?v=UILxQY9TQ5w det der var vel strengtatt ikke 12v heller kompis Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg