Ducos Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 har tenkt tanken. har en den pnaumatikk på jobb. men vil ikke det høres crazy ut mens den dumper trykket hele tiden? PIshpishpishpish?:p Siter - Mercedes 190D 2.0 -> 3.0DT - Mercedes 190D 2.5DT - Mercedes 190E 2.0 turbo - Mazda RX7 Fd3s ( bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 oh fy faen.. jeg blir helt matt av å lese så mye jalla løsninger..! er ikke uten grunn at dere ikke er de utvalgte til å reise til månen eller?! Alternativene du har er å enten skaffe deg en svakere Actuator (det er den vakumklokka som styrer wastegaten din) om den er svakere/slakere eller har et mykere forspenn vil du i grunn få ned trykket! Eller så kan du skaffe deg en manuell boostcontroller type TURBO XS med lufting. spm, nå er om den klarer å lufte ut nok til at du får ned ladetrykket til 0.3.. det er rimelig svakt og de fleste turboer er satt opp til å kjøre på MINIMUM 0.5 ca.. Siste alternativ er jo å montere en popoff... POPOFF! IKKE BLOWOFF ventil. den vil da sleppe ut over trykket når det blir for mye. spm nå er jo om denne blir montert på trykk siden av turboen din, eller om du setter den på innsuget.. på innsuget vil det resultere i falsk luft og dårlig blanding såfall.. Hvorfor ikke heller fjerne fuelcut'en, og heller få mappet motoren til 0.5bar? Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 jeg hadde heller montert tillegssprut. da kan du jo skru opp ladetrykket i stede for å senke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 Alled ere som tror man justerer trykket på VG-staget, lær dere litt om virkemåten. Du kommer ikke til staget i det hele tatt, jeg vet om folk som har justert opp trykk ved å hekte på ekstra fjærer utvendig på WG, det samme burde funke andre veien, altså at man monterer fjær som vil dra WG mot åpen stilling. Dette med å montere en sikkerhetsventil som skal åpne vær gang trykket går for langt, blir for dumt. Hva forteller ECU om at trykket øker utover det du nevner? Er det en MAP-sensor som sier at trykket er for høyt i innsuget, monter en envegsventil(spylerslange) som åpner ved overtrykk på slangen til MAP. Er det en luftmengdemåler, stram opp fjæra til målespjeldet. Er det en luftmassemåler er det litt verre, kanskje være så jalla å montere sensoren i ett større rør, så det blir målt mindre. Så korrigerer du blandinga ved bruk av en justerbar BTR f. eks. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ermex Skrevet Desember 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 (endret) Stemmer for tillegsprut. Trykkbrytet fra tess som aktiveres ved 0,3 bar og en hel haug av dyser fra huggern, test ut til du finner ei som gjør at bilen går perfekt på 0,5 ladetrykk. Hadde vært lurt med bredbåndslamda da men. Endret Desember 4, 2009 av Ermex Siter 2013 1.8D Lancer 1997 2.5T Skyline (banebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 Alled ere som tror man justerer trykket på VG-staget, lær dere litt om virkemåten. Du kommer ikke til staget i det hele tatt, jeg vet om folk som har justert opp trykk ved å hekte på ekstra fjærer utvendig på WG, det samme burde funke andre veien, altså at man monterer fjær som vil dra WG mot åpen stilling. Dette med å montere en sikkerhetsventil som skal åpne vær gang trykket går for langt, blir for dumt. Hva forteller ECU om at trykket øker utover det du nevner? Er det en MAP-sensor som sier at trykket er for høyt i innsuget, monter en envegsventil(spylerslange) som åpner ved overtrykk på slangen til MAP. Er det en luftmengdemåler, stram opp fjæra til målespjeldet. Er det en luftmassemåler er det litt verre, kanskje være så jalla å montere sensoren i ett større rør, så det blir målt mindre. Så korrigerer du blandinga ved bruk av en justerbar BTR f. eks. så var det dette med jalla løsninger igjen! hold deg til noe som fungerer i virkelige verden og ikke i reodor felgens drømmer! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 Ehh, disse metodene funker, og det er utprøvd, det finnes metoder å modifisere ting som ikke koster skjorta, og greit, de er kaskje jalla å se på noen, men så lenge holdbarhet og funksjon er bra. Sett deg litt inn i ting før du avfeier det. skal dog være enig at den beste metoden for å få lavere trykk, er å skifte WG-aktuator. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducos Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 okei? viss dere leser i signatur så ser dere jeg har flere biler å dalle med. Rx7'en skal til pers i vinter også. Dette har kostet meg 900 kr til sammen, å skal IKKE koste noe mer. tileggsprut er uaktuelt. trykket skal ikke over 0.4bar, har ikke planer om å ende opp med en blåst toppakning. Fuel-cuten skal ikke vekk heller, den havner på rundt 0.5bar som sakt, å jeg sier til meg selv at toppakningen ryker over 0.5bar, så det er flott den er der. å bytte til svakere wastegate aktuator er jo det samme som å klippe fjæren å strekke den ut igjen, mindre spiraler på samme lengde = svakere fjær.. tenk litt du mister månemann. Var nede idag å tettet siste oljelekasje med stålepoxy. Hvis du lurte på jalla løsninger mister månemann, så har jeg brukt 1rull med maskeringsteip på for eks. å få opp dimmen på innsuget på turboen for å få en kjemikalieslange som jeg bruker til trykkrør, bygge opp dimmen på rørbenden på trykksiden av turboen. Har forresten brukt en armert TRYKKLUFT slange til oljeretur:) holt en 18mm rørstuss fast i bunnpanna å gikk løs med pungting på sveiseapparatet borret etterpå hull i bunnpanna så det begynte å renne olje, fin løsning? :) tappet av for å få vekk VÆRSTE sponen å hev på en dæsj med olje å lot den gå i noen sekunder å byttet filter. tja. JO! fra manifoil tok jeg 2stk 1.25mm plater å sveiset sammen, en random dimm hullsag å laga et høl mitt i å sveisa på et lite rør som endte opp i en flens som jeg freste ut på jobb til turboen, Eksosanlegget mitt er forresten cirka 12cm langt! Jallaløsning? er jo en vinterbil.. hadde ikke gadda å brukt tid å krefter på en daihatsu charade 1989 når jeg har en hakket finere sommerbil å tenke på:) med FY så den funker! :cab:cab:cab:cab:cab:cab:cab:cab Siter - Mercedes 190D 2.0 -> 3.0DT - Mercedes 190D 2.5DT - Mercedes 190E 2.0 turbo - Mazda RX7 Fd3s ( bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 okei? viss dere leser i signatur så ser dere jeg har flere biler å dalle med. Rx7'en skal til pers i vinter også. Dette har kostet meg 900 kr til sammen, å skal IKKE koste noe mer. tileggsprut er uaktuelt. trykket skal ikke over 0.4bar, har ikke planer om å ende opp med en blåst toppakning. Fuel-cuten skal ikke vekk heller, den havner på rundt 0.5bar som sakt, å jeg sier til meg selv at toppakningen ryker over 0.5bar, så det er flott den er der. å bytte til svakere wastegate aktuator er jo det samme som å klippe fjæren å strekke den ut igjen, mindre spiraler på samme lengde = svakere fjær.. tenk litt du mister månemann. Var nede idag å tettet siste oljelekasje med stålepoxy. Hvis du lurte på jalla løsninger mister månemann, så har jeg brukt 1rull med maskeringsteip på for eks. å få opp dimmen på innsuget på turboen for å få en kjemikalieslange som jeg bruker til trykkrør, bygge opp dimmen på rørbenden på trykksiden av turboen. Har forresten brukt en armert TRYKKLUFT slange til oljeretur:) holt en 18mm rørstuss fast i bunnpanna å gikk løs med pungting på sveiseapparatet borret etterpå hull i bunnpanna så det begynte å renne olje, fin løsning? :) tappet av for å få vekk VÆRSTE sponen å hev på en dæsj med olje å lot den gå i noen sekunder å byttet filter. tja. JO! fra manifoil tok jeg 2stk 1.25mm plater å sveiset sammen, en random dimm hullsag å laga et høl mitt i å sveisa på et lite rør som endte opp i en flens som jeg freste ut på jobb til turboen, Eksosanlegget mitt er forresten cirka 12cm langt! Jallaløsning? er jo en vinterbil.. hadde ikke gadda å brukt tid å krefter på en daihatsu charade 1989 når jeg har en hakket finere sommerbil å tenke på:) med FY så den funker! :cab:cab:cab:cab:cab:cab:cab:cab Javell da KLOVNEMANNEN om det er meg du referer til som månemannen, da lurer jeg på hva faen du egentlig spør OSS om tips for om du skal fortsette den barnehage mekanikken din? Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvor mange biler du har å hanskes med. jeg på min side har EN bil til verdi av alle de 4 du har under der, og jeg skrur bil daglig mere enn hva du tydligvis har gjort på et år om du trenger hjelp til noenting, og folk kommer med konktrete tips og du igjen velger å dra det fullstendig jalla ut, så får du gjerne gjøre det. men ikke sitt der og prøv å overgå noen som helst med dine russiske mikkmekk metoder som om du var einstein! Den bilen din kommer ikke til å funke lenge værtfall! God natt! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 Ehh, disse metodene funker, og det er utprøvd, det finnes metoder å modifisere ting som ikke koster skjorta, og greit, de er kaskje jalla å se på noen, men så lenge holdbarhet og funksjon er bra. Sett deg litt inn i ting før du avfeier det. skal dog være enig at den beste metoden for å få lavere trykk, er å skifte WG-aktuator. seff funker det.. om du sitter på et lab! hvordan mener du at en vanlig mann i gata skal bytte/kappe fjæra på wastegaten?.. da må du åpne actuatoren som egentlig er en vakumklokke med membran! om du åpner den, er den ødlagt! for du får faen ikke den sammen igjen og at den er tett! så kom du på en anen smart sak her! "Er det en luftmengdemåler, stram opp fjæra til målespjeldet. Er det en luftmassemåler er det litt verre, kanskje være så jalla å montere sensoren i ett større rør, så det blir målt mindre. " hvordan mener du at han skal stramme opp fjæra på en jævla luftmengde måler?!? hvordan mener du dette egentlig skal gjøres? tror du seriøst det sitter en helt egen skrue til den eller som du kan justere trinnløst?.... hvordan skal han da treffe riktig på hva det skal være? Så lurer jeg på dette med den siste sensoren som skal monteres på et mindre rør forran LMM?? hvordan skal dette fungere? luft er luft! det kommer inne samma mengden uansett om det er 1" eller 5" rør.! den lufta må gjennom måleren uansett!!! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 Kanksje du burde lære deg litt om bil sjøl. seff funker det.. om du sitter på et lab! hvordan mener du at en vanlig mann i gata skal bytte/kappe fjæra på wastegaten?.. da må du åpne actuatoren som egentlig er en vakumklokke med membran! om du åpner den, er den ødlagt! for du får faen ikke den sammen igjen og at den er tett! Om du hadde lest hva jeg sa, så var det snakk om å henge ei fjær på WG-staget, om han kom til det. så kom du på en anen smart sak her! "Er det en luftmengdemåler, stram opp fjæra til målespjeldet. Er det en luftmassemåler er det litt verre, kanskje være så jalla å montere sensoren i ett større rør, så det blir målt mindre. " hvordan mener du at han skal stramme opp fjæra på en jævla luftmengde måler?!? Skjønner det at du ikke har stor kjennskap til luftmengdemålere, en lufmengdemåler på EFI har ett målespjeld, dette har ei fjær, som du kan justere åssen faen du vil, der kan du endre karakteristikken på bilen om du vil. hvordan mener du dette egentlig skal gjøres? tror du seriøst det sitter en helt egen skrue til den eller som du kan justere trinnløst?.... hvordan skal han da treffe riktig på hva det skal være? Så lurer jeg på dette med den siste sensoren som skal monteres på et mindre rør forran LMM?? hvordan skal dette fungere? luft er luft! det kommer inne samma mengden uansett om det er 1" eller 5" rør.! den lufta må gjennom måleren uansett!!! Du har lest grundig igejjom det jeg skrev ja, monter sensoren til Luftmassmåleren i et større rør enn den står orginalt, da vil den måle en mindre mengde enn faktisk, om man kompenserer for dette med dyser eller trykk, så vil ikke motoren skjønne at den er overladet. Jeg har trossalt skrudd bil i over 12 år, så noe har jeg da lært meg. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 Kanksje du burde lære deg litt om bil sjøl. Jeg har trossalt skrudd bil i over 12 år, så noe har jeg da lært meg. På de 12åra burde i gurnn skjønt at en vanlig mann i gata IKKE kan gjøre ting som dette da han hverken har profft utstyr til å justere til riktig tenning, bensin og luft blanding, og i det heletatt finjustere over hele registeret. dette kan funke jævlig bra på enten høyt eller lavt turtall. men du kan glemme å få det perfekt over hele registeret. Til å få til dette burde du har både tenningsmåler, bredbåndslambda med avleser, du trenger helst en rulle MEN ikke et must og du burde i det heletatt kunne hva du gjør.. I dette tilfelle er jeg veldig sikker på at hverken jeg eller du kan en dritt av! driver du med tuning og mapping av motor? det gjør ikke jeg.. og værtfall ikke han her med rx7'ern det er stor forskjell å drive bilmekk/skru bil kontra tuning av motor..! det er å skille forskjell på sykepleier og en kirurg Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducos Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 hahaah, jeg ler :race:race:race:race:race:race Siter - Mercedes 190D 2.0 -> 3.0DT - Mercedes 190D 2.5DT - Mercedes 190E 2.0 turbo - Mazda RX7 Fd3s ( bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducos Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 dette professionelle utstyret som du nevner trenger jo man bare en CO måler på?:) å få justert blandinga til CO'en er normalt til det programmet sier bilen skal være? å en tenningspistol som sier ifra hvor mange grader tenninga di er stilt fram eller tilbake?:) Siter - Mercedes 190D 2.0 -> 3.0DT - Mercedes 190D 2.5DT - Mercedes 190E 2.0 turbo - Mazda RX7 Fd3s ( bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 dette professionelle utstyret som du nevner trenger jo man bare en CO måler på?:) å få justert blandinga til CO'en er normalt til det programmet sier bilen skal være? å en tenningspistol som sier ifra hvor mange grader tenninga di er stilt fram eller tilbake?:) HAHHAHAH!!! ja gjør det du!skaff deg en "CO MÅLER" du påsan. og"juster" det du må justere så skal vi se hvor langt du kommer! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.