Gå til innhold

142 hk ikkje oppgitt i vognkort

Ranger emnet


volvo142-b20

Anbefalte innlegg

hallo håper noen kan forklare meg litt her. hk er ikkje oppgitt i vognkort. hvor mange hester har eg lov å ha i 142en uten å registrere no "trimming"?

fant no info:

GODKJENTE OMBYGGINGER/ENDRINGER, VOLVO 140/164

YV1 – C

142, 144, 145, 164:

Kode YV1 C1 - Motoreffekt 140 serien

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 142, 144 og 145 er 140 hk DIN (maks dreiemoment 19,6 kpm

DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset.

Dersom det monteres bremsebelegg som angitt nedenfor, kan det benyttes effekter opp til 180 hk DIN

(maks dreiemoment 22 kpm DIN):

 

 

vil det sei att eg kan ha 140 hk uten å registrere eller godkjene no ekstra?

takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo håper noen kan forklare meg litt her. hk er ikkje oppgitt i vognkort. hvor mange hester har eg lov å ha i 142en uten å registrere no "trimming"?

fant no info:

GODKJENTE OMBYGGINGER/ENDRINGER, VOLVO 140/164

YV1 – C

142, 144, 145, 164:

Kode YV1 C1 - Motoreffekt 140 serien

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 142, 144 og 145 er 140 hk DIN (maks dreiemoment 19,6 kpm

DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset.

Dersom det monteres bremsebelegg som angitt nedenfor, kan det benyttes effekter opp til 180 hk DIN

(maks dreiemoment 22 kpm DIN):

 

 

vil det sei att eg kan ha 140 hk uten å registrere eller godkjene no ekstra?

takk for svar:)

 

 

ifølge bt, skal alt av motorendringer meldes inn å godkjennes, men det er snakk om på nyere biler for da skal staten ha mer penger hos deg, åssen det blir med en veteran er igrunn usikkert, men bremsene skal uansett følge størrelsen motoralternativet, men i teorien ja, du skal ikke måtte godkjenne det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nevnte bremsebelegget, hva/hvordan kan det gi 40hk ekstra? :D Jeg kan ikke skjønne annet enn at det var standardklosser på B18 Sport eller kan hende campingklosser til 145?!

 

Det at det ikke står noen effekt vognkortet er jo bare en bonus, for da kan du jo strekke det så langt det er praktisk mulig med en rettstilt rødblokk. Med forbehold om andre teknikaliteter burde du glatt få godkjent 200hk i vognkortet ved å hive på ventilerte skiver fra en 164(E?). Now shoot me! :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vett ikkje kå dei meiner med det med bremsebelegg, men tru eg ve høre på trafikkstasjonen kva dei meiner om å ha ca 130 hk, skulle ikkje vere nødvendig å gjere no med bremser då.

det er både kostbart å dyrt å bygge ein b20 motor med 160hk å oppover å du skal ha ein del erfaring å peiling for å greie det med sugemotor.

hadde vert morro med 120-140 hk i 142 den er jo litt slapp original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår