volvo142-b20 Skrevet Desember 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2009 hallo håper noen kan forklare meg litt her. hk er ikkje oppgitt i vognkort. hvor mange hester har eg lov å ha i 142en uten å registrere no "trimming"? fant no info: GODKJENTE OMBYGGINGER/ENDRINGER, VOLVO 140/164 YV1 – C 142, 144, 145, 164: Kode YV1 C1 - Motoreffekt 140 serien Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 142, 144 og 145 er 140 hk DIN (maks dreiemoment 19,6 kpm DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset. Dersom det monteres bremsebelegg som angitt nedenfor, kan det benyttes effekter opp til 180 hk DIN (maks dreiemoment 22 kpm DIN): vil det sei att eg kan ha 140 hk uten å registrere eller godkjene no ekstra? takk for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet Desember 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2009 hallo håper noen kan forklare meg litt her. hk er ikkje oppgitt i vognkort. hvor mange hester har eg lov å ha i 142en uten å registrere no "trimming"? fant no info: GODKJENTE OMBYGGINGER/ENDRINGER, VOLVO 140/164 YV1 – C 142, 144, 145, 164: Kode YV1 C1 - Motoreffekt 140 serien Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 142, 144 og 145 er 140 hk DIN (maks dreiemoment 19,6 kpm DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset. Dersom det monteres bremsebelegg som angitt nedenfor, kan det benyttes effekter opp til 180 hk DIN (maks dreiemoment 22 kpm DIN): vil det sei att eg kan ha 140 hk uten å registrere eller godkjene no ekstra? takk for svar:) ifølge bt, skal alt av motorendringer meldes inn å godkjennes, men det er snakk om på nyere biler for da skal staten ha mer penger hos deg, åssen det blir med en veteran er igrunn usikkert, men bremsene skal uansett følge størrelsen motoralternativet, men i teorien ja, du skal ikke måtte godkjenne det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo142-b20 Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 kan jo høre med dei då å hennvise til: YV1 – C å høre kå dei meiner om det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet Desember 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 Alt skal registreres. Dessuten - havner du i forsikringstrøbbel og det kommer for en dag at du ikke har godkjent effekten din er du rævkjørt. Du får vel registrert opp til 140 hester uten at du må gjøre endringer på chassis, men det skal fremdeles registreres. :) Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo142-b20 Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 oki det skal altså registreres ja :), er det no avgift pr hk/kw? det er jo veteran og då. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet Desember 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 Jeg kjenner ikke til veteraner, men når biler som har vært registrert mer enn 10 år er fritatt, kan jeg ikke skjønne annet enn at veteraner også er det. :) Må bare få effekten inn i vognkortet, så du ikke får trøbbel om det smeller. Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo142-b20 Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 men det står ikkje no om hk/kw i vognkortet :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet Desember 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 Ring vegvesenet! :) Og få dem til å bekrefte skriftlig det de eventuelt sier. Så har du ditt på det tørre. Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo142-b20 Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 ja det er best å ha det i orden for om ein sko smelle å skade andre folk å hk ikkje er registrert han ein jo bli stilt økonomisk ansvarlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Desember 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 Det nevnte bremsebelegget, hva/hvordan kan det gi 40hk ekstra? :D Jeg kan ikke skjønne annet enn at det var standardklosser på B18 Sport eller kan hende campingklosser til 145?! Det at det ikke står noen effekt vognkortet er jo bare en bonus, for da kan du jo strekke det så langt det er praktisk mulig med en rettstilt rødblokk. Med forbehold om andre teknikaliteter burde du glatt få godkjent 200hk i vognkortet ved å hive på ventilerte skiver fra en 164(E?). Now shoot me! :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo142-b20 Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 vett ikkje kå dei meiner med det med bremsebelegg, men tru eg ve høre på trafikkstasjonen kva dei meiner om å ha ca 130 hk, skulle ikkje vere nødvendig å gjere no med bremser då. det er både kostbart å dyrt å bygge ein b20 motor med 160hk å oppover å du skal ha ein del erfaring å peiling for å greie det med sugemotor. hadde vert morro med 120-140 hk i 142 den er jo litt slapp original. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.