Gå til innhold

bytte audi a4 1.8 til 1.8t

Ranger emnet

lassiiboiii

Anbefalte innlegg

heisann,

fikk et tilbud om og bytte min audi a4 1.8 97 mod i en a4 98modell 1.8turbo

De e begge to kjørt 174 000.

Ska treffe han i morgen, e det noe eg bør være obs på ? og hadde det vært et godt bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6.1

Q: Hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe en A4 (B5)?

A:

- Se om bilen har fulgt servicene

- Pass på bærearmene/broene/kulene er i orden (disse er ganske svake på tidligere utgaver av A4)

- Samme som i punktet over gjelder for forstillingen

- Foringene kan være ganske tørre, da blir det mye knirkelyder. Kan løses ved bytte av foringer eller smøring av de gamle

- På modeller med aircondition sitter rørene ganske lavt under bilen, kan være lurt å se at de ikke er skadet

- Luftmassemåleren er en svakhet, tåler ikke så mye. Pass på at denne ikke er gåen, gjelder spesielt hvis bilen har/hatt montert åpent luftfilter med olje

- Pass på at alle de elektriske tingene fungerer (el. vinduer, klimatronic panelet på biler med AC osv.)

- Grenrøret på 1.8T kan sprekke, pass på at det er helt

- Pass på at turboen er i god stand hvis du skal ha en 1.8T

Er stort samme svakhetene på alle disse bilene, iallefall frem til 99.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var og så på ann i dag :P bærearmen på høyre side knirket noe J*****. Så hver gang eg girte, så hørtes det ut som om at motoren hoppet ut av bilen og inn igjen! hahaha :P

Og abs indikatoren lyste i konsolen :P

Skal eg bare legge det fra meg eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kompis som jobber på møller, han sa han kunne koble ann opp til dataen og sjekke ut litt ;) men eg vurdere og bare drite i hele greiene :P men vet ikke helt :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det e greit me bærearmen, men abs sensoren, det kan jo være alt :P

eg har lyst til og bytte !

ABS'n kan være noe så enkelt som dårlig kontakt, eller irr på sensoren. Eller så er det stor sjanse for at det kan være ABS kransen/ringen bak som er rust på.

Koble til med vagcom så får du opp mer info om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han hadde fått diagnose av ann, og der hadde de ikkje funnet noe feil på abs`en :o derfor han på møller sa eg burde få ann opp der, og koble ann på skikkelig data :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir ikke noe av ;)

en på møller testa ann i dag, så skulle vi jo sjekke ABSgreiene (som har om solgte ann sa at det ikke va noe problemer med). Det han på møller fant ut var at abs styreenheten var defekt. flere motor fester va gåen og nedre delen på høyre bærearm var gåen.. såååå, eg dropper det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at jeg ville bytta. Selv om 1.8t er myyye artigere enn 1.8, og jeg er en stor fan av turbobiler.

Men hvis du har en bil du liker godt og som funker som den skal, ville jeg ikke bytta mot en bil med litt fiks. Kommer sikkert til å dukke opp flere feil med tiden.

Og hvis jeg ser fra 1.8t eieren sitt synspunkt, ville jeg aldri ha bytta min 1.8t mot en 1.8, om jeg hadde vært fornøyd med bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med ABS styrenhet.

De på møller prøvde å lure meg til å bytte ABS styrenhet.

Den er svindyr.. ligger nok rundt (6000kr) om eg ikke husker feil.

Fikk sett på dette senere av et annet merkeverksted og fant ut av at tenningen var ødelagt og når den ikke gikk tilbake etter at bilen hadde startet så lyste den ABS lampa.

Skal ikke si at alle lurer deg, men hvordan ellers skal de tjene penger?

hvertfall hvis du ikke vet hva feilen på bilen din er...

Endret av waqqi_88
Lenke til kommentar
Del på andre sider