Vredesbyrd Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 hvordan lakkere biler? trenger tips om forarbeid og ting som skal unngås...... på forhånd takk...... Siter VULGAR DISPLAY OF POWER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Hør med han som skal lakke bilen senere, så får du skikkelige instrukser i forarbeidet. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 kansje han skal lakkere selv? kjener en som gjor det med volvoen sin, stygt utgagspunkt så det ferdige produktet ble ikke finere :) men uansitt, bare matslip hele bilen med minimum 500papir du vil ungå bulker osv, da må du sparkle :) men spør han som skal lakkere :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegalind Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Hvis du skal lakere bilen selv bør du ha: 1. Ordnlig utstyr. 2. Noen som kan det. Hverfall til å forklare å vise. 3. Masse plastik 4. og et støvfritt rom. Hør på fjellvettregel nr. 5: Lytt til folk med erfaring! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 masse plastik ? hvorfor skal fyren ha masse plastik ? Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Ikke vet jeg... Jeg bruker ikke plastikk :P Hvis du har lyst til å gjøre noe grunnarbeide, kan du jo begynne med å plukke vekk alt som ikke skal lakkeres. Lister og vinduer f.eks. Men hvorvidt det er en fornuftig ting å ta grunnarbeidet selv kan man jo spørre seg om. Grunnarbeidet er det viktigste for at resultatet skal bli bra. Og det skal så utrolig lite til før feil synes på en nylakkert bil. Har du ikke erfaring innenfor området bør du ikke satse på det området for pengesparing. Men hvis du bare vil kjæsje på no ny farge uten at resultatet skal bli helt strøken, så er det bare og slipe ivei! ;) Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Januar 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 Originally posted by Lurifaks Ikke vet jeg... Jeg bruker ikke plastikk :P Hvis du har lyst til å gjøre noe grunnarbeide, kan du jo begynne med å plukke vekk alt som ikke skal lakkeres. Tipper han skjønner at han må plukke vek det som ikke skal lakkeres, men det kan være greit å ha plast på gulvet... .Evt gjøre som dere sier; rett og slett plukke det vekk........ Sinnsykt kjipt hvis det er armert betong, men alt går.....:) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Januar 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 Hva mener du med plast på gulvet? Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Januar 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 Originally posted by Lurifaks Hva mener du med plast på gulvet? støvfritt Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Januar 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 Åh, "det" gulvet :) Tenkte på gulvet i bilen jeg... Isåfall bør man kle veggene og taket med plast også... Bare det minste støvkornet skal til for at det synes. Når man sprøyter på lakken trekket det med seg mesteparten av støvet som er rundt og det blir mindre pent. Skal man redusere støvmengden i lufta kan man jo spyle ned hele hallen man bruker før lakkering. Men det skal mye til for å få det 100% støvfritt. Skal man male bilen trenger man ikke så mye forhåndsregler, men det skal mye øvelse til (evt. være et naturtalent) for å få et strøkent resultat med lakksprøyta. Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Januar 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 nå skal eg ikke komme her og leke superman eller noe, men viss man kan lakkere så er det ikke no problem å få det fint, men hvis eg for et år siden skulle ha lakkert en bil ville det se for JÆVLI ut tror eg, men nå tror eg at det ville bli vesentleg bedre, kansje til og med perfekt så lenge lakkboksen er "støvfri" :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Januar 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 Å spyle ned garasjen er dog ingen god ide, når du setter på varme (Du bør ligge mellom 20-23 grader) så fordamper vannet og luftfuktigheten øker. Denne fuktigheten blir dratt med i lakken og kan føre til rustbobler senere. Husk også vannutskiller på kompressoren du bruker!!!!!! Det er derfor mye bedre å henge opp plast i rommets gulv, vegger og tak. - Kilde: Gammel, sikkert litt løsemiddelskadet lakkerer som stod i butikken der hvor jeg pleier å handle lakk. :) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Januar 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 Oki, hvis det gjelder garasjelakk, så skal jeg legge meg flat. Det har jeg nok ikke nok peiling på. Er borskjemt med utstyr og gadgets i hue og ræva jeg ;) Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2004 Originally posted by SpeedWell Å spyle ned garasjen er dog ingen god ide, når du setter på varme (Du bør ligge mellom 20-23 grader) så fordamper vannet og luftfuktigheten øker. Denne fuktigheten blir dratt med i lakken og kan føre til rustbobler senere. Husk også vannutskiller på kompressoren du bruker!!!!!! Det er derfor mye bedre å henge opp plast i rommets gulv, vegger og tak. - Kilde: Gammel, sikkert litt løsemiddelskadet lakkerer som stod i butikken der hvor jeg pleier å handle lakk. :) F**te!! gjelder dette med vannutskiller når en sandblåser også??!! Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Februar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2004 Ja, enda viktigere ved sandblåsning! Før du grunner, gå over alt du har sandblåst med hårføner/varmluftspistol. Da fordamper fuktigheten. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg