Gå til innhold

Lakkering

Ranger emnet

Vredesbyrd

Anbefalte innlegg

Ikke vet jeg... Jeg bruker ikke plastikk :P

Hvis du har lyst til å gjøre noe grunnarbeide, kan du jo begynne med å plukke vekk alt som ikke skal lakkeres. Lister og vinduer f.eks. Men hvorvidt det er en fornuftig ting å ta grunnarbeidet selv kan man jo spørre seg om. Grunnarbeidet er det viktigste for at resultatet skal bli bra. Og det skal så utrolig lite til før feil synes på en nylakkert bil. Har du ikke erfaring innenfor området bør du ikke satse på det området for pengesparing. Men hvis du bare vil kjæsje på no ny farge uten at resultatet skal bli helt strøken, så er det bare og slipe ivei! ;)

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lurifaks

Ikke vet jeg... Jeg bruker ikke plastikk :P

Hvis du har lyst til å gjøre noe grunnarbeide, kan du jo begynne med å plukke vekk alt som ikke skal lakkeres.

Tipper han skjønner at han må plukke vek det som ikke skal lakkeres, men det kan være greit å ha plast på gulvet... .Evt gjøre som dere sier; rett og slett plukke det vekk........ Sinnsykt kjipt hvis det er armert betong, men alt går.....:)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, "det" gulvet :) Tenkte på gulvet i bilen jeg...

Isåfall bør man kle veggene og taket med plast også... Bare det minste støvkornet skal til for at det synes. Når man sprøyter på lakken trekket det med seg mesteparten av støvet som er rundt og det blir mindre pent. Skal man redusere støvmengden i lufta kan man jo spyle ned hele hallen man bruker før lakkering. Men det skal mye til for å få det 100% støvfritt. Skal man male bilen trenger man ikke så mye forhåndsregler, men det skal mye øvelse til (evt. være et naturtalent) for å få et strøkent resultat med lakksprøyta.

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal eg ikke komme her og leke superman eller noe, men viss man kan lakkere så er det ikke no problem å få det fint, men hvis eg for et år siden skulle ha lakkert en bil ville det se for JÆVLI ut tror eg, men nå tror eg at det ville bli vesentleg bedre, kansje til og med perfekt så lenge lakkboksen er "støvfri" :)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spyle ned garasjen er dog ingen god ide, når du setter på varme (Du bør ligge mellom 20-23 grader) så fordamper vannet og luftfuktigheten øker. Denne fuktigheten blir dratt med i lakken og kan føre til rustbobler senere.

Husk også vannutskiller på kompressoren du bruker!!!!!!

Det er derfor mye bedre å henge opp plast i rommets gulv, vegger og tak.

- Kilde: Gammel, sikkert litt løsemiddelskadet lakkerer som stod i butikken der hvor jeg pleier å handle lakk. :)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Å spyle ned garasjen er dog ingen god ide, når du setter på varme (Du bør ligge mellom 20-23 grader) så fordamper vannet og luftfuktigheten øker. Denne fuktigheten blir dratt med i lakken og kan føre til rustbobler senere.

Husk også vannutskiller på kompressoren du bruker!!!!!!

Det er derfor mye bedre å henge opp plast i rommets gulv, vegger og tak.

- Kilde: Gammel, sikkert litt løsemiddelskadet lakkerer som stod i butikken der hvor jeg pleier å handle lakk. :)

F**te!!

gjelder dette med vannutskiller når en sandblåser også??!!

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider