Gå til innhold

instrumenter mangler lys.

Ranger emnet

Retteåsen

Anbefalte innlegg

Hei lurte på om noen her på forumet kan hjelpe meg med min Audi som Mangler lys i intrumenter, og der som varme apparat justeringer er. Kort sagt de lysene som skal slå seg på da en setter på lysene.

Jeg har sjekket:

Sikringer

Dimmer

Har også skrudd opp litt og sjekket etter løse ledninger som kan ha noe med saken og gjøre. Men siden jeg ikke vet opp eller ned på ledningsnettet er det håpløst.

Bilen min er en Audi 80 2.0E B4 1992 Modell.

Håper noen kan hjelpe.

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også nevnes at det ikke er bryteren tror jeg, siden alt annet ser ut til å fungere. I forhold til bryteren!

Håper noen kan hjelpe meg med dette slik at jeg slipper å teste og teste og teste hver eneste ledning som går fra kontakta til insturment panelet :P

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt merkelig at alle pærene skal gå samtidig da. Dessuten har jeg forsåvidt sjekket det. Det var ikke pærer.

Ingen som kan hjelpe meg med et koblingssjema jeg kan kikke på elns ?

Har prøvd og googlet litt men hakke funnet noe som jeg har skjønnt noe særlig av.

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser første post finner du raskt ut at jeg allerede har sjekket dette. På min bil er merkelig nok ryggelys og instrument lys på samme sikring. Jeg har sjekket sikringen og ryggelyset lyser men ikke istrumentene. ergo er det noe annet :)

Dimmer har jeg prøvd flere stykker av så lite trolig den.

Jeg selv tipper på lednings brudd, men tenkte noen her kunne hjelpe meg med litt farger og slikt. Men får bare ta meg god tid med et multimeter og ei stor flaske cola ;)

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sjekket på bilen min,og mener det var sikring nr 14 jeg byttet,og det stemmer ikke med det som står på lokket over sikringene.

så sjekk sikringene som står ovenfor den store sikringen til motorstyringen,for og være helt sikker,jeg kjøpte faktisk nytt instrumentpanel,fordi jeg kun sjekket den sikringen som det sto på sikringslokket.

men ettersom nye instrumentpanelet heller ikke virket,så sjekket jeg alle sikringene,og da var det jaggu en som hadde røket.

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...