Gå til innhold

Kjøp av ny A3 Ambition 1.4 2010

Ranger emnet

pondi

Anbefalte innlegg

Hey,

Etter at jeg var på Møller for å ha bilen på verksted tok en bilselger tak i meg og sa jeg må få meg ny bil. Greit sa jeg, lag noe kult til meg og det gjorde han...

Nå står jeg her med et tilbud på en ny A3 Ambition 2010 modell med 1,4 TFSI motor på 125 hest.

Fargen blir Misanorød, S-line sportspakke samt noe 17" felger og stæsj.

Jeg har lagt på soltak, lyspakken samt teknikkpakken. Aut. avblendbart speil, noe diverse dekor pakker, komforpakken og bluetooth tingen dems.

Det jeg lurer på nå er om det er noe jeg burde hatt meg? Eventuelt noe jeg burde tatt vekk / endret?

Har også lyst på S-Tronic kassa, noen som har erfaringer med denne og anbefaler dette? Hvordan er denne med tanke på levetid i forhold til en manuell kasse?

Hadde vært kjekt med innspill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navi pakka er jo 30 000 ekstra vel? Er det verdt det og er kartene til audi såpass gode? Og hvordan er det og oppdatere disse i ettertid?

Det står kansje litt mellom navi pakke og automat gir...

Xenon lys er seff med. Hører med i lys og teknikk pakken eller .no.... Har også sportsrattet med flat bunn....

Men ja, er navi pakken noe must?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navi pakka er jo 30 000 ekstra vel? Er det verdt det og er kartene til audi såpass gode? Og hvordan er det og oppdatere disse i ettertid?

Generelt skal integrerte systemer være bedre på navigasjon der GPS-signaler mangler, eller er sterkt svekket. Forøvrig er det jo ikke akkurat pengebesparende kontra bærbare systemer, hvilket dette blogginnlegget med tilhørende linker vitner om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke navi pakka er verdt 30 k jeg da..

Kartene er dvd som kan lastes ned pirat eller kjøpe orginalt til ca 1500 kr.. Kartene er ålreite..

Ville heller valgt s-tronic.. Og det gir jo en annen følelse enn vanlig automat da, siden det er ett annet system enn tradisjonell automat.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, humor..

Da ble heldigvis det et lett valg. Null navi!

Spørsmålet nå blir da s-tronic eller ikke. Jeg er litt usikker... Jeg "kjører" bilen når jeg har manuell kasse imotsetning til automat, men herregud så mange ganger jeg har hatt lyst på å ha en automat kasse på langturer o.s.v....

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har selv bestilt en audi a3 1.4 tfsi. Må si meg kjempe fornøyd med s-tronic pakken. Girer noe sinnsykt tight og 125 hester drar faktisk bra!

Jeg bestilte i sort jeg da uten s-line for det var ikke lett å få tak i med automat nå til dags..hehe

Men sort a3 SB ambition med blanke rails, blanke endestusser(must)og fikk med cruisecontroll på kjøpet etter en god pruting. Eneste jeg savner er multiratt!!

Det følger ikke med så her må jeg få gjort noe! Vet noen om man kan ettermontere dette? Ser på ebay at det selges sykt mange ratt med multi og dsg f.eks.

Kan ikke tenke meg at det ikke går ann å sette dette på istedet for det jeg får med nå. HEEEELLLLPPPP!!!

Endret av lundoz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...