Gå til innhold

FM 3 - Supercar series

Ranger emnet

RBrambo

Anbefalte innlegg

En racingserie står på trappene. Denne gangen handler det om superbiler og sportsbiler.

Tillatte biler:

1997 Acura NSX

1997 BMW M3

2005 BMW M3

2008 BMW M3

2002 BMW M3 GTR

1990 Camaro IROC-Z

1996 Corvette Grand Sport

1999 Dodge Viper GTS ACR

1991 Ferrari 512 TR

1994 Ferrari 355 Berlinetta

1999 Ferrari 360 Modena

1987 Ferrari F40

2002 Ferrari 575 Maranello

1993 Ford SVT Cobra R

1992 Honda NSX-R

1988 Lamborghini Countach LP5000 QV

1997 Lamborghini Diablo SV

2002 Lotus Esprit V8

1997 Mazda RX-7

1994 Nissan Fairlady Z Version S Twin Turbo

Nissan Skyline R32

Nissan Skyline R33

1998/1999 Pagani Zonda

1995 Porsche 911 GT2

1987 Porsche 959 (Forutsatt ombygging til RWD)

1992 Toyota Supra 2.0 GT Twin Turbo

1995 Toyota MR2 GT

1998 Toyota Supra RZ

REGLER:

PI: S700

Bilene skal ha bur.

Bilene skal ha full vektreduksjon.

Bilene skal ha fullt race understell.

Bilene skal ha slicks.

Bilene skal ha race drivverk (girkasse/clutch)

Bilene kan ha styling.

Bilene kan konverteres til turbo/kompressor.

Motorbytte er lov.

Løpene kjøres utelukkende på virkelige baner.

Ingen hjelpemider tillatt, utover automatisk clutch.

Kun manuelt gir skal benyttes.

Kjøres minimum 4 race. Kun EN bil skal benyttes. Ikke lov å bytte setup mellom racene.

Dette er racing, så kjør fair, men tøft. Fullt lovlig å forsvare posisjoner, men vinglete kjøring godtas ikke. Kontakt og smådytting må vi regne med, men torpederinger og rene påkjørsler godtas ikke.

Legg gjerne ut bilder av bilene dere skal bruke...

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble ei lang liste med biler. En del av disse kommer garantert til å forsvinne, da de vil overstige S700, før vektreduksjon, bur og slicks er på plass.

Noen biler kommer helt sikkert til å forsvinne av den årsak at de generelt er for rå også. Her vil jeg gjerne ha beskjed hvis dere mener en bil tilhører denne kategorien.

Kommer nok til å sitte igjen med et pent knippe biler til slutt tenker jeg.

Ferrari F40 virker for å være en god målestokk. Gjorde unna Nordschleife på 7.33.5xx og Road Atlanta på 1.21.4xx.

Gi meg tilbakemelding.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på å kanskje få til noe til helga. Hvis folk har fått bygd seg biler til da.

De bilene jeg mener er FOR moderne for serien er markert med *.

Men det kan vi se på.

Endret av RBrambo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som Clarkson... Nye biler er jo så kjedelige, for mye datamaskiner og elektronikk på motorstyring og diverse.

For lettkjørte. Mer mekanisk og kompromissløst på de eldre bilene.

Bare en lite digresjon, men vi kan jo kjøre noen løp med litt av hvert av biler og se an litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ikke ha for stor aldersforskjell på bilene, var derfor jeg i utgangspunktet satte opp biler som var bygd før 2000. Har vært en del utvikling på 15 - 20 år, og nyere biler er mye lettere å kjøre enn litt eldre biler. Bestemor kan fint kjøre en Ferrari 430, men hun ville slite med en 512 TR som ikke har all elektronikken og justeringsmulighetene. Ikke at vi merker så mye til det på Forza men.

Eneste bilene som nå er tillatt som er bygd etter år 2000 er vel Lotus Esprit og BMW M3, men de synes jeg ikke det gjørs å mye om er med. Forutsatt at alle bilene som merket med * fjernes da. (Stor sannsylighet for at det skjer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider