Gå til innhold

520 97mod.hvor sitter fjernlysreleet?

Ranger emnet

tyrkia007

Anbefalte innlegg

hei fettern min har kjøpt seg bmw 520 97 mod. men når han aktiverte alarmen da ha skulle på jobb begynte den ene fjernlyset å funke. da koblet han den ut og men han var borte da aktiverte fjernlyset på den andre siden. og til slutt gikk den tom for strøm. måtte ordne opp med naf osv.

så nå funker ikke fjernlyset hvor sitter releet på disse bilene?

noen som kan komme med svar=?

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Siden det er en 97 mod antar jeg det er en e 39.

En bekjent av meg hadde en 97 mod 525 tds og hadde liknende problem.

Hans fjærnlys skrudde seg på da han låste dørene..(hadde ikke noe ''follow me home lys'').

Bilen ble sendt inn til BMW og fikk beskjed om at feilen lå i styreneheten til lysene.

Dvs at det ikke er noe rele spessielt for fjærnlysene, men en styreenhet som styrer alt av lys. tror han fikk en pris på 5000-7000 inkl montering.

Håper dette er til noe hjelp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er bilen min som har dette problemet. Jeg tror ikke at det er samma feilen, siden kompisen din sin lyste bare når han låste dørene.

På bilen min lyser begge fjernlyset hele tia, men jeg har plugget ut på begge sider så jeg har ikke noe fjernlys akkurat nå.

Den dagen bilen gikk tom for strøm, hadde jeg bare plugget ut dene ene sia og ikke den andre for det lyste bare på ene sia, men det var visst dårlig kontakt på andre så den lyste innimellom sikkert.

Når vikingmannen kom, sa han at det er mest sannsynlighet for at det er fjernlysreleet som har brent opp, men jeg veit faen ikke hvor dette sitter henn.

Vær så snill og hjelp meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt så styres alt lyset på bilen din fra en lysmodul! Den sitter sammen med sikringene dine. Og nå begynner det å bli såpass mange E-39'er som delebiler rundt i dette landet, at det ikke er umulig å få tak på en sånn en. Selve det å bytte den vil jeg tro er gjort på en halv straks, er iallfall det på E-34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...