Gå til innhold

Opphengte bremser - Audi 100 '92

Ranger emnet

forgot10

Anbefalte innlegg

Hei!

2 dager nå har jeg slete med at venstre bakbremse har hengt seg opp, ikke særlig gøy å kjøre rundt med en bil som slenger i hver minstre sving, så nå spørr jeg dere! ;)

Hvordan får jeg løsnet venstre bremse bak? Har ikke så altfor mye peiling på skruing eller verktøy, men er en DIY-guy, så hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

2 dager nå har jeg slete med at venstre bakbremse har hengt seg opp, ikke særlig gøy å kjøre rundt med en bil som slenger i hver minstre sving, så nå spørr jeg dere! ;)

Hvordan får jeg løsnet venstre bremse bak? Har ikke så altfor mye peiling på skruing eller verktøy, men er en DIY-guy, så hva kan jeg gjøre?

Du burde vel ringe til Møller å høre hva som kan være årsaken til dette og hva du bør gjøre..:) Regner med at dette er en jobb du lett kan fikse selv..:)

Kan jo være at du har parkert med håndbrekket oppe og at det har frosset fast? Parker bilen i en varm garasje over natten i første omgang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ringe de etter helgen... ;)

Jeg har nok ikke plass i garasjen.. En volvo 850-motor står i den ene delen med masse annet verktøy etc, og sofaer + andre møbler står der.. hehe! Så bilen må desverre stå ute... Men nå har jeg begynt å bare parkere på rette parkeringsplasser, så slipper jeg håndbrekket... ;) Sluttet å lukte svidd i hvertfall, og bilen drar normalt, så tror problemet er løst :P

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, så har det ikke virket så veldig bra i 2 år nå :P men det funket på snøen igår ja ;) Skal se på om jeg skal skifte bremsebåndene ved en senere anledning... Akkurat nå har jeg kun penger til Regreims-skifte :P

Jeg klarte å gjøre detta for noen dager siden på elbilen min på BEGGE bakhjula, og 13kw motor røsker ikke akkurat løs bremsene for å si det sånn.

Løsningen ble en 3000w vifteovn 15minutt blåsende på hvert bakhjul :) og da stod bilen midt på plassen i 10 blå!

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig Audi sjuke dette her! De fleste audier på 90 tallet med kalippere bak har problemet du også har. Har det selv på min 80. Problemet er vel at brekket går på kalipperen og ikke i en liten indre trommel som de fleste andre biler har. Vet ikke hva som er grunnlag til feilen, men min løsning er å dytte opp pendelen til brekkvaieren på kalipperen med håndkraft. Skjer kun i kald vær hos meg:S

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne opp igjen! :)

Vinterværet har endelig kommet til sørlandet, så i kveld koste jeg meg på snøen med håndbrekket :)

Så når jeg ligger på det breieste så traff jeg asfalt med venstre bakhjul.. Bilen snurret.. bla bla bla så hardt at sub'en løsnet... bla bla bla osv..

Og nå til poenget; Venstre bakhjul har låst seg igjen...

Håndbrekket funker bare på de 2 siste hakkene..

Bremseskiven var glo'varm, men luktet ikke spesielt svidd..

Og når jeg kjører på E18 (100km/t) så får jeg en liten sladd i ny og ne.. Samme i rundkjøringer og 90 graderssving osv..

Kan sladdingen min ha påført mer skade på ett eller annet vis? Slått hjulet skjeivt? (vetta pokker hvordan man staver det ordet) :P

Skikkelig ekkelt å kjøre med? Anbefalt å gå til verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider