h19ng Skrevet Desember 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 Hei. Jeg har nylig kjøpt meg en carisma 2000 modell og den cdspilleren som fulgte med hadde ikke Aux og usbtilkobling. så da "stjal" jeg cdspilleren til kjæresten. skjøtet over på en veeldig uproffesjonell måte og alt fungerte fint, helt til jeg skulle prøve å skjøte det mer ordentlig sånn at det ville fungere i lang tid.. startet med å skjøte en og en ledning og når jeg var ferdig så skrudde jeg på bilen og cdspilleren blinket kanskje ett halvt sekund så ville den ikke skru seg på noe mer. og dette skjer hver gang jeg starter bilen.. jeg har frippeltskjekket koblingene men finner ingen feil.. kan det ha noe med dårlig kobling mellom lederne? har noen hatt samme problem? har dere noen tips eller ideer eller tanker om hva som kan ha gått galt? eller må jeg bare sende bilen inn og betale en del penger og føle flauheten av å prøve å gjøre noe som jeg har liten erfaring og kunskap med? Tusen takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 Bilstereo har standard tilkobling. (iso) Nokre merker har iso tilkobling direkte bakpa spiller. (som f.eks. Blaupunkt) Mens andre merker har ledning med overgang ifra spillerens kontakt til iso. (Pioneer, Alpine osv) So ledningssettet som følger spilleren skal ikkje ødelegges!!! Det fins overganger ifra ledningane i bilen til iso. Og det finnes isooverganger viss ledningane i bilen er herpa. Som du sikkert har skjønt no, so er det kjempeenkelt å bytte spillere når det er brukt isokontaker. So du skal kjøpa deg isokontakter og koble spilleren skikkeligt! Hugs at ved all bilstereokobling skal anlegget væra strømløst. (det enklaste er å koble vekk minuspolen på batteriet) Du må få deg noke til å måle spenning med. (multimeter, voltmeter e.l.) For at spilleren skal virke trenger den: 12v ifra batteriet. (gul ledning) 12v ifra tenning. (rød ledning) Jord. (svart ledning) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bikramjit18 Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 (endret) Har du fått testa en annen cd spiller da? Kan jo være mulig at du har kortslutta spilleren din eller noe lignende. Det første du bør gjøre er jo å teste en annen spiller for å finne ut om feilen ligger i ledningene eller spilleren. Som todleif skriver og, ikke tull med cd spillerens ledninger. Kjøp deg heller en ISO overgang så er det gjort profesjonelt på null komma niks. Koster ikke allverden for en slik overgang heller. Test en annen spiller først, så si ifra hvordan det går. :) Endret Desember 7, 2009 av bikramjit18 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg