Gå til innhold

Gummilukt om jeg spinner eistund i snøen.

Ranger emnet

Evelen

Anbefalte innlegg

den ER aktiv!

du sikter heller til hvordan DEAKTIVERE den?

Da finner du en knapp som heter ASC eller ESP eller noe slikt som har logo som en bil som slædder. du trykker inn og holder den i ca 5sec. da skal det lyse en lampe i dashen

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om du mener at du har klart å stå og spinne på snø, kandet umulig såffal være at du har aktivert antispinn.

jeg mener fortsatt at den elektriske "diffsperra" jobber sammen med abs/antispinn. han skal gi det spinnende hjulet motstand slik at du får bedre grep på begge hjula samtidig og det er i samarbeid med antispinn og ABS'en for å slå av det som harmed ABS å gjøre, må du nok plugge ut sikringa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om du mener at du har klart å stå og spinne på snø, kandet umulig såffal være at du har aktivert antispinn.

jeg mener fortsatt at den elektriske "diffsperra" jobber sammen med abs/antispinn. han skal gi det spinnende hjulet motstand slik at du får bedre grep på begge hjula samtidig og det er i samarbeid med antispinn og ABS'en for å slå av det som harmed ABS å gjøre, må du nok plugge ut sikringa

Volkswagen uten ASR(antispinn) har også denne "diffsperra", faktisk alle med ABS såvidt jeg har skjønt. Golfen min hadde ihvertfall det, og den hadde ikke antispinn. Husker ikke hva slags trebokstavers forkortelse denne funksjonen hadde, men den kan uansett ikke kobles ut manuelt, uten å nappe ut sikring til ABS.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volkswagen uten ASR(antispinn) har også denne "diffsperra", faktisk alle med ABS såvidt jeg har skjønt. Golfen min hadde ihvertfall det, og den hadde ikke antispinn. Husker ikke hva slags trebokstavers forkortelse denne funksjonen hadde, men den kan uansett ikke kobles ut manuelt, uten å nappe ut sikring til ABS.

ok, var det jeg tenkte meg!

ASR høres bra ut;) AntiSpinnRetardation

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, var det jeg tenkte meg!

ASR høres bra ut;) AntiSpinnRetardation

Haha, antispinn er jo litt retarded så :D Nei takke seg til gammal bakhjulstrekker :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antispinn er så jævlig bra når du møter lange glatte oppoverbakker, der antispinn retarderer gassen din så jævlig at du mister mere trekk kraft på den, enn om du spant hele veien opp og mista farta før du kom til toppen!

Lenge leve Oldschool hiTECH;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider