Gå til innhold

Menings måling Mr2 Mx5 eller Crx

Ranger emnet


FX2000

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hiver meg på denne tråden :) Står mellom CRX Del Sol og MX-5 her også.. Har kjørt 3 mx-5'er og er mektig imponert over kjøreegenskapene selv.. Vektfordelinga på 50/50 merkes :)

Det har nå gått en stund og jeg har også begynt å titt på CRX del sol VTi.. Forsikringa var faktisk billigere for meg på denne, og det ble jeg veldig overrasket over, så jeg vurderer seriøst å handle en CRX i stedet.. Egentlig har brutal akselerasjon imponert meg i lange tider, og det er vel egentlig det jeg er ute etter, samt litt gode kjøreegenskaper da..

 

Er veldig usikker på hva jeg bør gjøre.. Synes MX-5 trekker "greit" for å være 115hk, men 160hk på crx'en høres veldig fristende ut..

 

Jeg har også vurdert mx-5 for billige deler, noe crx'en ikke har.

 

Jævli usikker på hvilken bil jeg bør satse på, de fleste sier at jeg ikke vil angre på kjøp av en CRX.. Men det samme sier MX-5 eiere om MX-5 :)

 

Så det blir lixom fifty / fifty på begge bilene.. begge har plusser og minuser som oppveier hverandre..

 

Vanskelig valg.. :(

2001 Volvo V40

1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt)

x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt)

x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal handle nå?

Så ville jeg sett på de som var til salgs også veid de opp mot hverandre. Får du et bra eksemplar av del sol vti som slår kaka på mx5ene til salgs så kjøper du en del sol vti. I værstefall så piffer du den et hakk opp og selger den videre.

 

Jeg tror ikke du vil angre på noen av kjøpa, selvom jeg vet hva jeg vil ha ;)

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

svaret er simpelt .. en Mk3 MR2 med Motoren fra Celica T-Sport ..

helt umodifisert (utenom motorbytte) banker den Dritten av de fleste .. og det er ikke piss prek ..

Slår versting Tubobiler ...

970kg + 190hester = FUN FUN FUN .. men dyrt

(samme motor som sitter i dagen Lotus Elise og Exige)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. siden CRX både er stygg og grevling (fwd) så utgår jo den med høye kneløft.. så da står det igjen MR2 og MX5..

 

siden jeg er av typen som har mer sansen for å kjøre sidelengs enn fort så blir valget helt klart MX5.. det lille jeg har erfart av MR2 og MX5 tilsier at MX5 er vesentlig mer kontrolert på grensa .. men jeg er ingen ekspert på noen av bilene da.. :)

 

men.. MX5 vinner valget :)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

svaret er simpelt .. en Mk3 MR2 med Motoren fra Celica T-Sport ..

helt umodifisert (utenom motorbytte) banker den Dritten av de fleste .. og det er ikke piss prek ..

Slår versting Tubobiler ...

970kg + 190hester = FUN FUN FUN .. men dyrt

(samme motor som sitter i dagen Lotus Elise og Exige)

 

 

øhm... en gammal nissan laurel kjører nok fra det der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vi vedde?

 

"Best motoring" tok testen ..

1stk MR2 (mk3 med T-sport motoren), 1stk Honda S2000

mot 1stk Nissan 200SX (S14a med 280 turbo hester) og 1stk Nissan 200SX (S15 med 320 turbo hester)

 

Mr2en og Hondaen var så og si Umodifisert .. litt vekt og understell men ellers langt fra så modifisert som 200SXene ..

 

 

hvem vant?

vel .. S15en .. men det var fordi MR2en bremset for å legge seg bak .. (for å vise forskjelden på N/A og Snurbo..)

Mr2en ledet hele løpet frem til han bremset ..

 

PS: S2000 tapte brutalt :P

 

(Best motoring 6 selges hos Crazy tuning... synd de bare har 2 av best motoring DVDene da :( hint hint )

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

skal vi vedde?

 

"Best motoring" tok testen ..

1stk MR2 (mk3 med T-sport motoren), 1stk Honda S2000

mot 1stk Nissan 200SX (S14a med 280 turbo hester) og 1stk Nissan 200SX (S15 med 320 turbo hester)

 

Mr2en og Hondaen var så og si Umodifisert .. litt vekt og understell men ellers langt fra så modifisert som 200SXene ..

 

 

hvem vant?

vel .. S15en .. men det var fordi MR2en bremset for å legge seg bak .. (for å vise forskjelden på N/A og Snurbo..)

Mr2en ledet hele løpet frem til han bremset ..

 

PS: S2000 tapte brutalt :P

 

(Best motoring 6 selges hos Crazy tuning... synd de bare har 2 av best motoring DVDene da :( hint hint )

 

 

Kan vi godt. Få en slik bil til bergen så skal den få kjøre mot en rusten 1987 modell nissan laurel med takgrind :D http://home.no.net/waldez/200sx/laurel/Laurelvsmotorvei%201.6bar.mpg ...... spinner på 4 gir ;)

 

Rart S2000 taper brutalt da, har sett den kjøre fra mye rart på bane..

 

Den er jo kåret til beste sportser foran bmw, MB osv så kan jo ikke være så jævlig dårlig du vil ha den til.

 

 

Ang. bil ville jeg valgt crx... den modellen før den som er nå vet jeg er en syk, syk bil! Den ligger så godt på veien at folk pisser i buksen viser man hva denne bilen er god for. En gocart, lav bil med et utrolig veigrep. Er ikke tull dette, prøv selv så vet dere hva X`en står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Honda'n vekker absolutt ingen følelser i meg, MX5 ser ut som en smørklatt på hjul.

Så det står mellom en av dem og MR2.

For et vanskelig valg jeg her står ovenfor. :rolleyes:

Uff ja, du kan jo bare gjette hva jeg valgte.

 

:D

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

Ang. bil ville jeg valgt crx... den modellen før den som er nå vet jeg er en syk, syk bil! Den ligger så godt på veien at folk pisser i buksen viser man hva denne bilen er god for. En gocart, lav bil med et utrolig veigrep. Er ikke tull dette, prøv selv så vet dere hva X`en står for.

 

Har ligget å stanget bak crx i svingene på rudskogen, så så voldsomt veigrep kan det vel ikke være? Også hengt etter en kompis av meg, uten alt for store problemer;)

Og en mr2 skal vel i teorien funke endel bedere enn min på svingete landevei.

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

Er ikke tull dette, prøv selv så vet dere hva X`en står for.

 

X'en står for Experiment :D

CRX= Civic Renesanse Xperiment elr no :D hehe så er det den står for :D hehe. men er enig asså, crx'en er den jeg hadde valgt, selv om jeg ville valgt den fra genrasjonene tidligere noe jeg kommer til å gjøre:D

Rock hard ride free!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår