Gå til innhold

Menings måling Mr2 Mx5 eller Crx

Ranger emnet


FX2000

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

crx er fwd, skipp den ;)

 

Da er det mr2 og mx5 igjen, og siden jeg har kjøpt en mx5 kan jeg med glede anbefale den, men jeg har prøvekjørt mr2 turbo oxo.

 

Begge er morsomme med turbo og har rwd.

MX5'en er noe lettere og mindre , men det er mer kraft i en mr2 med originalt turbo. Selvom de ikke vokser på trær akkurat. For de er sjeldne.

 

Mr2 har bedre kjøreegenskaper, men når du går over kjøreegenskapene så skjer det mye raskere og værre ting i en mr2 en med mx5. Mx5 er kort og lett, som gjør at den er lettere å manuvrere f.eks på snøføre.

 

Så har mr2 midtstilt motor som står på tverrs av kjørerettningen, dette gjør at når du gir gass så vrir motoren seg bakover i bilen og legger tyngdepunktet på bakhjula. Hvis du da er i en sving og slipper gassen så flyttes tyngdepunktet framover og ræwa kommer fort ut på sida. Da skal du være veldig rutinert ellers kan det gå riktig galt.

 

Dette er vel grunnen til at jeg valgte mx5, sammen med at jeg fikk et godt tilbud og det er cabriolet, ikke bare targatak.

 

My 2 cents ... :)

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

send meg en pm når det begynner å bli varmere i været (i mai) så skal vi teste ut litt :D

 

 

Skal ordne det veit du, så for vi se hva miata'n klarer ;)

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Mr2 har bedre kjøreegenskaper, men når du går over kjøreegenskapene så skjer det mye raskere og værre ting i en mr2 en med mx5. Mx5 er kort og lett, som gjør at den er lettere å manuvrere f.eks på snøføre.

 

MR2 har bedre kjøreegenskaper enn MX5 ??

Tvilsomt...

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MR2 Turbo er jo i en liten annen prisklasse enn de andre eksemplene da... I tillegg til at de er ekstremt sjeldne her til lands fortsatt...

 

Jeg ville naturligvis valgt mellom MX5 og CRX fordi disse bilene har begge et unikt utseende...

 

MX5 (kall den frisørbil om du vil) er en kultbil som har solgt som varme hvetebrød, og er uten tvil den beste "sportsbilen" du kan få i forhold til prisen! Standard så ser den kanskje litt tam ut for noen, men bilen i seg selv er vidunderlig og er ganske overbevist om at MX5'en er faktisk bedre i veigrep og handling enn MR2'en. Dette er iallefall den bilen som vil gi deg minst problemer med tanke på å skaffe deler og annet ettersom det er jo verdens mest vanligste roadster, samtidig som en av de mest gjennomførte cabrioletene i de siste 20 årene.

 

CRX'en er uten tvil den mest sjeldne av disse tre kandidatene, og i motsetning til MR2 som blir "bare targa" kan man har både fjerne taket automatisk (ala SLK) og ikke minst elektronisk styre bakruta slik at du får luft inn på alle kanter og det blir en kabriolet... Dessuten blir den som en lastebil i forhold til MX5'en med tanke på lasteplass i den. Sjelden og unik bil, men som trenger litt styling for å bli så aggressiv som den egentlig er under panseret (VTi versjonen iallefall)

 

Jeg liker MR2'en svært godt selv, og vurderte en gang i tiden å kjøpe en, men etter å ha testet både MR2 og CRX var valget enkelt... Dessverre går det altfor mange MR2'er her til lands som gjør bilen altfor vanlig og den blir "just another Ferrari wannabe". MR2'en er kanskje den mest morsomme bilen av de tre på vinterføre, samtidig som at det er uten tvil den mest vanskelige av de å perfektere/lære seg også...

 

Den sliter litt med samme problem som 200SX S13 gjør, og det vil si at standen på disse bilene i Norge har ekslodert. Det gir liten følelse av ekslusivitet og følelse av å ha en unik bil...

 

Og dette med FWD & RWD, er meget overrated i min mening. Har eid både MX5 og CRX, og jeg savner ikke MX5'en nevneverdig. Og hvis det var en grunn til å savne den så var det den klassiske uførelsen og skinnsetene. Uten tvil om at CRX'en har mer "kvalitetfølelse" enn MX5'en, men begge to er vellagde og anbefalte biler.

 

Og til de som sa at CRX er Honda... Hva mener du med det? Tyder på ganske bra med ignorance på din vegne ettersom Honda er vel uten tvil det japanske merket som oftest er forbindelse med toppkvalitet hele veien igjennom samt at de har skapt de mest geniale sugemotorene de siste 20 årene.

 

Anyways, lykke til med kjøp av bil!

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S-2000

Og til de som sa at CRX er Honda... Hva mener du med det? Tyder på ganske bra med ignorance på din vegne ettersom Honda er vel uten tvil det japanske merket som oftest er forbindelse med toppkvalitet hele veien igjennom samt at de har skapt de mest geniale sugemotorene de siste 20 årene.

 

ta det med ro,det var en spøk fra min side:)

er bare litt lei av alle Honda-eiere som tror Civic er verdens beste superbil og alle biler med VTEC kjører fra alt og alle... ;) men,vi skal ikke ta den diskusjonen her.... ;)

 

men,skal man velge en av disse tre bilene ut fra utseende,så MÅ det jo bli MR2'n... verken CRX Del Sol eller MX5 er jo direkte vakre biler... det synes jeg MR2 er... IMHO ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt FWD bil en eneste gang, og en annen kommer aldri, ALDRI i min eie! Gi litt gass i en sving, så møter man en hel verden av gørrkjedelig understyring (ikke ulikt Audien min, btw... :) ). Så av ovennevnte årsaker faller CRX bort, og vi står igjen med MR2 og MX5. Jeg har ingen erfaring med disse to, men jeg kan forestille meg at MR2 er mere krevende å teste grenser med, dyrere og vanskeligere å få tak i. MX5'en er en svinaktig lett bil, og lav vekt skal man etterstrebe, iallefall i en bil man har tenkt å more seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår