Gå til innhold

"Rånelys"

Ranger emnet

awt

Anbefalte innlegg

Har blitt stoppet en del ganger av politien om kveldene med tåkelys og parkeringslys sammen, selv om jeg visste dette var ulovlig, og fått beskljed det kun er lov om dagen, men sluttet med det nå, pga jeg var veldig nær bot sist gang, men uansett, de sier det er lov om dagen, man hva gjelder det som, dagslys eller fra klokken 12 til 18?

Er det sistnevnte er jo dette ganske dumt da det er mørkt tidlig mange steder vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TÅkelys blender 16% mer enn kjørelys, og man kan få skylden for ebentuelle bilulykker som skyldes blending av dette :/ (Men alikvel gjør politien deg halvblind med sine lys...)

Vet ikke jeg hvem de stopper og ikke stopper, men sist gang jeg ble stoppet var det med blålys å greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkelys og nærlys er aldri lov nei, selv ikke i dagslys.

Tåkelys og parklys er lov som Mirus sier, at når gatelys tennes, skal det settes på vanlige lys.

Bare park er selvsagt ikke lov når bilen er i bevegelse :rolleyes:

Selv så hater jeg det jeg ser på som "Direktører og 40+ med nye biler som kjører med tåke og nærlys konstant" (Dette gjelder HVERTFALL folk med xenon på vått føre..)

Min mening er ihvertfall, bruk tåkelys når det er behov for det, det ser IKKE kult ut med tåke og nærlys sammen :P

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge tåkelysa ikke blender så gir jeg meg en go f*.. men det er jo mange av tåkelysa som peker OPP, og de er jo nesten det samme som å komme kjørende med langlysa på. Da napper jeg ivrig i hendelen til rall3k`ene mine :)

I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke

-03 Mazda 6

x93 Mazda 323 GT-R

x91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter samtale med trafikkansvarlig ved Vestfold Politidistrikt, fortalte han at så lenge det er lyst ute, kan tåkelys og parklys benyttes samtidig. Skumring er det samme som mørke. Men NÆRLYS kan ikke brukes sammen med tåkelyset UANSETT!

(lei av tåkelys/nærlys tråder)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår