Gå til innhold

Taksering av bil/listepris

Ranger emnet

Opelkrasj

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått en skade på bilen som takstmann mener er grunn til å kondemnerer. Fordi det koster mer enn det smaker (for forsikringsselskapet vel å merke..) Jeg ble påkjørt og det er motpartens forsikringselskap som skal betale (Storebrand)

Det er en Opel Astra 93 mod, 3-dørs 1,4 l og har gått bare 128.000km. Jeg har i løpet av de siste to-tre årene byttet generator, styrestag, alt av bremser, radiator, eksosanlegg og noen flere ting jeg ikke kommer på i farta. I tillegg ble den EU-godkjent nå i mars.

Han anslo ca 16.000,- + halve årsavgiften..? Skulle bli ca 18.000,- til slutt om jeg kondemnerte bilen. Jeg har fått listepris fra Listepris.no på 16.040,-. De står det at man skal justere verdien for kilometerstand.. Da får jeg svimlende 49.000,- som jeg seff skjønner er helt å jordet. :)

Men uansett, skal ikke listepris justeres noe for kilometerstand..? Denne bilen kan jo kjøre minst 100.000 til og har blitt påkostet med masse nye deler. Føles litt surt at jeg nettopp har punget ut masse penger for å fikse denne bilen.. :(

Hvordan skal jeg forholde meg til dette..? Noen som har tips? Jeg har sagt at jeg må tenke på det og skal snakke med takstmann igjen på mandag.

Kjempetakknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var motpart sin skyld, kan du kjøpe tilbake bilen fra forsikringsselskapet, motta en pengesum, og fikse bilen selv. Deler skaffer du på høggern.

Dette gjorde jeg med førstebilen min, ble påkjørt og bilen fikk skader for 30000(3 ganger mer enn verdien på bilen). Jeg fikk da 15000 i erstatning, minus 2000 for å kjøpe bilen tilbake. Satt igjen med bilen og 13000 å fikse for. Tror det kosta et par tusen å fikse den, resten var ren fortjeneste :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider