Gå til innhold

Pære i varmevelgeren

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Ja så var det det med den svartens pæra i varmevelgeren som har gått..

 

Vet at denne ikke kan skiftes uten at man må brekke sund driten, så er det noen her som vet hvor mye hele klofsen koster ny? evt på høgger?

 

Bare lurte.. sikkert mange her som har samme problemet.

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok..

 

Vell 200kr er jo ikke verdens undergang heller da..

 

Men hva slags diode skal jeg sette i da? det er jo ikke sikkert det blir så bra, for dioder lyser jo mer konsentrert i en stråle, en pære lyser opp rundt seg.

 

Må man ikke kuke med en motstand før dioden også ? eller?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er plaga med at diodene som jeg har i instrumentene er for skarpe, de blender meg som faen! Selv om de er dimmet helt ned..

 

Litt kjipt å måtte kjøre med dimmeren helt nede, for man mister jo alt lyset i brytere osv.

 

Det blir vell relativt vanskelig å få ned strømstyrken på insturmentpærene siden de liksom sitter på et kretskort på en måte (den plastic filmen)..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Jeg er plaga med at diodene som jeg har i instrumentene er for skarpe, de blender meg som faen! Selv om de er dimmet helt ned..

 

Litt kjipt å måtte kjøre med dimmeren helt nede, for man mister jo alt lyset i brytere osv.

 

Det blir vell relativt vanskelig å få ned strømstyrken på insturmentpærene siden de liksom sitter på et kretskort på en måte (den plastic filmen)..

 

Enkelt å greit, sett inn en liten motstand på diodene. Du trenger ikke så store saken. når det gjelder å få strøm til lysa fra strøm banen (plastikk filmen) så kan du ta en tynt borr å lage et hull i kobberet som går der... Deretter tar du loddebolten (varm) og setter spissen i hulllet, da vil plastikken rundt hullet smelte og du kan lodde forsiktig ned en ledning derfra. Done that many times. bare vært litt forsiktig i starten så du ikke smelter for mye.. Når du har fått på plass ledningen så kan du ta silikon eller noe annet og isolere loddepunktet ditt..

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok maddog, men jeg bruker jo Diodepærer. Er pærer som man bare putter (likens sokkel som en original pære), så er det to dioder i denne pæra. Ser ikke helt for meg hvordan jeg skal kunne fikse en motstand inni alt dette.. tror det kan bli veldig vankselig, regner med at du trodde jeg bruke løs dioder?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Ok maddog, men jeg bruker jo Diodepærer. Er pærer som man bare putter (likens sokkel som en original pære), så er det to dioder i denne pæra. Ser ikke helt for meg hvordan jeg skal kunne fikse en motstand inni alt dette.. tror det kan bli veldig vankselig, regner med at du trodde jeg bruke løs dioder?

 

hehe ja jeg tenkte på løse dioder, men som jeg forstår så kan du lage et brudd i kretsen i plastikken som går til den diodepæra for så å sette inn en motstand for å senke spenningen i den kretsen.

 

hvis det blir for vanskelig kan du legge den motstanden sammen med en ledning som du lodder på sokkelen til pæra, deretter kan du kutte kretsen som går ETTER der motstanden startet.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... :)

 

Så det er gjørlig altså..

 

Men hvor får jeg tak i en slik motstand? Kan ikke se at dem selger de løst på dioder.dk , jeg vet jo heller ikke hvor mange Ohm den må være på.

 

Ser før meg at det blir kukete det her, men det blir nok verdt det hvis jeg gjør det..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår