Gå til innhold

Automatchocken henger! How to fix?


BlekkLeif

Anbefalte innlegg

Da har det seg sånn at jeg har handla en 1989mod svart 190E som har et utrolig høyt bensinforbruk. BLe fortalt at det var automatchocken som var synderen til det her! Så derfor lurer jeg da altså på, hvordan fikser jeg dette? Den henger vist eller noe sånt. Bilen bruker over 2 liter på mila!!!

 

Så vil selvfølgelig fikse dette ganske kjappt. Om noen har vært borti dette med samme bil så kom gjerne med forslag om hva annet det kan være. gjerne også bilder over hvor chocken ligger osv. har aldri skrudd på mercedes før...

 

På forhånd takk!

[-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv

[-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut

[x] 1990 Passat 1,8 stv

[x] 1986 Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er 190 E? E'en står for innsprøytning, og da er det ingen automatchoke. 190 kom såvidt meg bekjent også med forgasser, og het da kun 190.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen oppfører seg slik at når den er kald så ligger den å putrer og rister som bare det på 500omdreininger ca (dauer også av av og til!)

Når den er varm å jeg har den i park så ligger oljetrykket på rundt 2 og bensinforbruket ligger på null, å turtallet ligger på 1200omdreininger ca. Men om jeg setter den i drive mens jeg står i ro så hopper oljetrykket ned til 1, bensinforbruket ligger på halvparten og den putrer på ca 5-600omdreininger!!

 

Noen som har vært borti no lignende?

[-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv

[-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut

[x] 1990 Passat 1,8 stv

[x] 1986 Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OVP er stikkordet, søk på det, ett relè som sitter bak batteri med sirkinger på skift sikringene og prøv igjen, men det løser neppe alt forbruket.

 

Etter å ha sjekka det, kan du ta en tenningsservice på den, og sjekke for falskluft.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår