Gå til innhold

Glassfiber støping ol.

Ranger emnet

Rolla_RS

Anbefalte innlegg

Men husk at finishen på pluggen (les org. skjermene) er den samme som produktet i formen vil få. Det er bedre å lage en perfekt plugg slik at en får ett perfekt produkt av formen, enn å slurve litt og måtte ta igjen alle du støper i formene ;)

Da har jeg et bra utgangspunkt da de delene jeg kan tenke meg å kopiere er

100% strøkne

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den er god, er vel muligheter for ett billig avstøp da siden jeg har delt min kunnskap :)

Klart det :) Men det blir ikke støping før det blir litt varmere ute.

Garasjen er full av div så jeg skal nok gjøre en del ute.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det :) Men det blir ikke støping før det blir litt varmere ute.

Garasjen er full av div så jeg skal nok gjøre en del ute.

Samme her du, venter på at pluss gradene skal komme og temperaturen blir støpe vennlig. Har jo en båtform jeg støper i, så den blir jo flittig brukt når vår og sommer kommer. Men du får legge inn bilder her når du har begynt på formene da. Men husk å voks skikkelig før du smørre noe som helst på. Lykke til!

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg tenkte bare å ta trepinner e.l. å lage formen av, så lage hønsenetting utapå der..Eller om noen har noen bedre forlslag? :rolleyes:

Opel Ascona 1.3S 1981mod

Opel Vectra 2.0i 1990mod

[x] Opel Vectra 2.0i 1991mod (vraket)

[x] Opel Omega 2.0i 1987mod (vraket)

[x] Volvo 244DL B19 1980mod (vraket)

[x] VW Golf 2 1.6 1985mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei driver å skal lage ny bakfanger, skal ta avstøp av den gamle. hva kan jeg vokse den med for at glasfiberen ikke skal feste seg, leste her at en hadde brukt hårvoks eller no, funker det? andre "hjemme" produkter som funker? Evt. en butikk som har noe som kan brukes som stenger etter fire..

VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes)

crosscart 180ccm *hjemmebygget*

Vw boble SELGES I DELER

vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM

Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon

Transit 1979 russebil SELGES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NORSLIPP, er det bare å pensle på det?

Norslipp er slippmiddel, ikke voks. Det brukes kun på nye former oppå voksen for å være 100% sikker på at det løsner. Det skal bare smørres en tynn film med slippmiddel, og det må tørke skikkelig før du gelcoater.

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår