Vault Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 hvordan blir lyden i ei glasfiber kasse?? For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 hvordan blir lyden i ei glasfiber kasse?? Lyden blir meget bra :D Link til min glassfiber kasse i signaturen min :) 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^celica^ Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 har eit spørsmål! holder på med å modde org. fanger, har støypt luftinntak, men org. fanger er i plast og er veldigt fleksibel, så når glassfiber eg støypte på innsida blir stiv, så når eg da vrir litt på fangeren sprikker (løsner) det eg støypte... blir det bedre hvis eg støyper 2lag på innsida av heile fronten for å stive den av?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Lyden blir meget bra :D Link til min glassfiber kasse i signaturen min :) linken i signaturen din virker ikke Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 linken i signaturen din virker ikke Bilforumet har Fan me tatt den bort... :hvaskjera ka fan va vitsen med det!!!? 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Bilforumet har Fan me tatt den bort... :hvaskjera ka fan va vitsen med det!!!? Les om signatur Link til alle reglene på forumet for privat personer: http://www.bilforumet.net/portal.php?ArticleID=2&cat=TEST Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik bros. Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Jeg skal støpe ny hattehylle og nye dørpaneler. Hvilken fremgangsmåte skal jeg bruke, og hva trenger jeg? Denne tråden har blitt så lang at jeg ikke orker å lese igjennom hele posten. Send meg gjerne en pm, hvis du kan gi meg et skikkelig svar. Mvh. Sandvik bros. Nissan 200SX RS13 med trivelige mods. www.sandvik-bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Har du tatt en titt på denne? http://web.njit.edu/~cas1383/proj/main/ Du trenger glassfiber, polyester, hærder, glassfiberrulle, mdf og litt soff (laken eller lignende) :) 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik bros. Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Takk, takk :) Nissan 200SX RS13 med trivelige mods. www.sandvik-bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik bros. Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Jeg skal støpe ny hattehylle og nye dørpaneler. Hvilken fremgangsmåte skal jeg bruke, og hva trenger jeg? Denne tråden har blitt så lang at jeg ikke orker å lese igjennom hele posten. Send meg gjerne en pm, hvis du kan gi meg et skikkelig svar. Mvh. Sandvik bros. Har nå lest igjennom hele posten og dratt med meg et par tips. Kan jeg bruke denne fremgangsmåten? Korrekt meg hvis jeg tar feil. 1. Pakk inn hattehylla med plastfolie og teip dette fast. 2. Vokse den 2-3 lag med voks, med minst 30 min pause mellom hvert lag (trenger kanskje ikke vokse plast?) 3. Smørre på en tynn film med slippmiddel? 4. Gelcoate 3-5 lag (godt å ha noe å pusse på) 5. Støpe med glassfiber og polyester, vær nøye med å få all luft ut, mellom hvert lag. (Jernrulle) Støping av produkt i formen: 1. Puss og lag den finishen i formen du vil ha, hvis du slurvet med pluggen 2. Voks 3-5 ganger (skal bare lage en hattehylle) 3. Tynt lag med slippmiddel (kun første gangen formen tas i bruk) 4. Påfør gelcoat 5. Støp med glassfiber og polyester. Hører snakk om topcoat. Skal dette haes oppå gelcoaten til slutt da jeg skal lakkere den? Skal stå ute i en carport så lufting er greit. Kan jeg bruke slike gjennomsiktige engangshansker? Isåfall bytte ofte? Jernrulle vaskes i aceton. Når den er ren, kan den ligge på arb. benken til jeg skal bruke den igjen? Hvilken voks kan jeg bruke og må jeg ha slippmiddel? Isåfall hva heter det? Dette må kunne kjøpes for "mannen i gata" Seriøse innspill ønskes! Nissan 200SX RS13 med trivelige mods. www.sandvik-bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Har nå lest igjennom hele posten og dratt med meg et par tips. Kan jeg bruke denne fremgangsmåten? Korrekt meg hvis jeg tar feil. 1. Pakk inn hattehylla med plastfolie og teip dette fast. 2. Vokse den 2-3 lag med voks, med minst 30 min pause mellom hvert lag (trenger kanskje ikke vokse plast?) 3. Smørre på en tynn film med slippmiddel? 4. Gelcoate 3-5 lag (godt å ha noe å pusse på) 5. Støpe med glassfiber og polyester, vær nøye med å få all luft ut, mellom hvert lag. (Jernrulle) Støping av produkt i formen: 1. Puss og lag den finishen i formen du vil ha, hvis du slurvet med pluggen 2. Voks 3-5 ganger (skal bare lage en hattehylle) 3. Tynt lag med slippmiddel (kun første gangen formen tas i bruk) 4. Påfør gelcoat 5. Støp med glassfiber og polyester. Hører snakk om topcoat. Skal dette haes oppå gelcoaten til slutt da jeg skal lakkere den? Skal stå ute i en carport så lufting er greit. Kan jeg bruke slike gjennomsiktige engangshansker? Isåfall bytte ofte? Jernrulle vaskes i aceton. Når den er ren, kan den ligge på arb. benken til jeg skal bruke den igjen? Hvilken voks kan jeg bruke og må jeg ha slippmiddel? Isåfall hva heter det? Dette må kunne kjøpes for "mannen i gata" Seriøse innspill ønskes! Vil ikke anbefale den fremgangsmåten. Når det gjelder interiør og bilstereo er det best å bruke "fleece, polyester og sparkle metoden" :D se her: http://web.njit.edu/~cas1383/proj/main/ Dette er mest bilstereo men samme metoden brukes også på dørpaneler oh hattehylle. se også her: http://www.showyoursound.nl/Public/Top10Installs.asp Masse insprasjon :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Har nå lest igjennom hele posten og dratt med meg et par tips. Kan jeg bruke denne fremgangsmåten? Korrekt meg hvis jeg tar feil. 1. Pakk inn hattehylla med plastfolie og teip dette fast. 2. Vokse den 2-3 lag med voks, med minst 30 min pause mellom hvert lag (trenger kanskje ikke vokse plast?) 3. Smørre på en tynn film med slippmiddel? 4. Gelcoate 3-5 lag (godt å ha noe å pusse på) 5. Støpe med glassfiber og polyester, vær nøye med å få all luft ut, mellom hvert lag. (Jernrulle) Støping av produkt i formen: 1. Puss og lag den finishen i formen du vil ha, hvis du slurvet med pluggen 2. Voks 3-5 ganger (skal bare lage en hattehylle) 3. Tynt lag med slippmiddel (kun første gangen formen tas i bruk) 4. Påfør gelcoat 5. Støp med glassfiber og polyester. Hører snakk om topcoat. Skal dette haes oppå gelcoaten til slutt da jeg skal lakkere den? Skal stå ute i en carport så lufting er greit. Kan jeg bruke slike gjennomsiktige engangshansker? Isåfall bytte ofte? Jernrulle vaskes i aceton. Når den er ren, kan den ligge på arb. benken til jeg skal bruke den igjen? Hvilken voks kan jeg bruke og må jeg ha slippmiddel? Isåfall hva heter det? Dette må kunne kjøpes for "mannen i gata" Seriøse innspill ønskes! Pakk hatthylla inn i plast/plastfolie eller lignende... Du trenger ikke ha på slepp på plasten, men det er en fordel... masker godt så du ikke roter... det blir vanskelig å få det bort igjenn fra stoff osv. ha så på 3-4 lag med gelcoat eller toppcoat ha så på glassfiber og polyester (med hærder) rull så over med glassfiberrulle, få bort all luft... ha på 3-4 lag 600g matte. ta så av formen av hatthylla og puss den litt slik det at den er slik du vill ha den... Ha på et par lag med slepp... smør så på noen lag med topcoat eller gelcoat og ha på noen lag med glassfiber osv... til du får den tykkelsen du vil ha... trenger ikke toppcoat før lakken, men jeg bruker det...ha ivertfall på mange lag slipegrunning så du får en fin flate å lakke på... er ikke noe særlig å lakke rett på glassfiber... Bruk kullfibermaske og engangshansker... hanskene byttes etter behov :) rullen rengjøre i aceton ja, eller tynner... rengjør den godt... du kan bare la den stå nedi en liten bøtte med tynner til neste gang du skall bruke den Er rimelig tungvint dette men... Hvorfor skall du egentli lage hatthylle av glassfiber? Er det noe jeg har glemt så er det for dere andre å si fra... sombrero 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Bruk kullfibermaske og engangshansker...hanskene byttes etter behov :) KullFIBERmaske er viktig ja. Spess om du jobber for Discovery ell MTV :D rullen rengjøre i aceton ja, eller tynner...rengjør den godt... du kan bare la den stå nedi en liten bøtte med tynner til neste gang du skall bruke den Min erfaring er at aceton dunster vekk fort. Koster forresten 80kr/litern. Og restene av polyester og aceton blir til harpiks-aktige biter. Jeg bruker å umiddelbart vaske over hele rulla, håndtaket inkludert med penselen jeg brukte til samme jobben. Plukk også av fibertråder som kleber seg overalt. Når rulla er fri for seigt stoff kan du med fordel demontere rulla (min er skrudd) og skrape av/borre opp osv slik at den går lett igjen. Bror la fra seg rulla mi i aceton noen uker og den går skikkelig tregt rundt nå. Rillene var fulle av "harpiks look-a-like". Hvorfor skall du egentli lage hatthylle av glassfiber? Ja, hvorfor? Godt spørsmål. Er den blitt sigen slik som i gamle golfer? Jeg har aldri prøvd å støpe av noe som er stoffbelagt, ruglete eller loddent, men jeg ser for meg at du får litt arbeid med å pusse dette glatt og fint, samme om det blir formen eller den nye hylla du skal pusse over. Husk at dette er som krom, alt som ikke er glatt vil synes. Hvis du MÅ ha den i fiber, hvorfor ikke lage en plugg av treverk som du pusser glatt. Og så flytter du over og eller lager nye hengsler. Hvis den gamle bare er stygg, men rett, og du ikke bryr deg om vekt ville jeg ha støpt rett oppå den med finmasket vev. Ser ikke helt vitsen med å lage seg så mye jobb. Samme med dørsidene dine. Er det formen eller funksjonen du er ute etter? :) mvh Trond Viggo Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik bros. Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Hm... takker for svar ihvertfall da. Må gå litt i grubleboksen sammens med han bror nå før vi gjør noe som helst. Dørpanelene tror jeg vi drøyer da disse sikkert har en litt høyere vanskelighetsgrad. Er ingen ting i veien med hattehylla, men vi hadde bare lyst til å prøve oss frem litt. Legger ut info etterhvert som vi støper. Dette blir enten ok eller fiasko. Vi får bare prøve og se :rolleyes: Nissan 200SX RS13 med trivelige mods. www.sandvik-bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik bros. Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Ang dørpanelene så hadde vi lyst til å få laga til noe slik at vi kunne sette inn 2sett med thunder 8000 på hver side. Avventer dette litt tror jeg. Hva slags voks og slippmiddel kan jeg bruke? Har de dette i båtbutikker som selger polyester, glassfiber mm. ? Nissan 200SX RS13 med trivelige mods. www.sandvik-bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg