ivioynar Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 jeg fikk en ide her om dagen.. en kompis og jeg driver med m3 prosjekt, og har planer om å få skremt ut 6-700 hester av den... men som med alle trimma biler, har toppakningen lett for å ryke når man skrur opp ladetrykket... så fikk jeg en ide, hva om toppen og blokka var støpt i en? det vil sefølgelig bli mye mer stress å bytte ventiler og sånt, men jeg syntes det er verdt det hvis man slipper toppakninger som ryker... hva tror dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 for vanskelig å avansert å produsere mange slike motorer.. Maskinering vil bli vanskelig.. Hadde det vært så enkelt så hadde motorene vært sånn allerede... Skru litt motor så ser du hvorfor det er slik det er.. Topppakning er sjelden problem om det er riktig blandingsforhold, tenning og god kjøling... Tror nok dette blir med en ide.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_turbo Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 for vanskelig å avansert å produsere mange slike motorer.. Maskinering vil bli vanskelig.. Hadde det vært så enkelt så hadde motorene vært sånn allerede... Skru litt motor så ser du hvorfor det er slik det er.. Topppakning er sjelden problem om det er riktig blandingsforhold, tenning og god kjøling... Tror nok dette blir med en ide.. ja det tror jeg å he he men du veit at det finnes pakninger som tåler trykk for langt mere hester enn det dere skal ha da. se bare her så har dere lade trykk som er noe mer enn det dere har tenkt til Siter 1995 modell Insane 200SX S14 Har Fått en liten front skade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 Henger meg på de over... Hører ikke like mye om toppakningshavari nå lenger, enn hva man gjorde for bare noen få år siden. Er så mye fint å få kjøpt nå til dags som hyllevare, så det har jo skjedd en hel del på den fronten der :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 Hvordan vil du få inn stemplene? Skikkelige bolter, skikkelig pakning og skikkelig motorstyring. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 denne må jeg si var litt spesiell egentlig.. hvordan har du i det heletatt planer om å støpe dette sammen? og værtfall når hele motoren er komplett og satt sammen. Ting som gir etter svikter som regel rundt cylinderne der boltene er skrudd og ikke rundt kanten av motoren der du skal støpe. Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 ja det tror jeg å he hemen du veit at det finnes pakninger som tåler trykk for langt mere hester enn det dere skal ha da. se bare her så har dere lade trykk som er noe mer enn det dere har tenkt til blir jo litt feil å sammenligne diesel med bensin vel? Jeg lader 2.5bar på forden min på original innmat og toppakning,menn nå er de motora beregnet for slikt trykk! cummins kjører på bortimot 3bar ++ Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 Denne løsningen er jo tidligere brukt på snøskuter. For eksempel Yamaha BR 250, den har en-sylindra luftavkjølt totakts 250ccm-motor med sylinder og topplokk i ett stykke. Nå er jo ikke denne skuteren akkurat noe fartsmonster da... tror dog ikke at dette er en brukbar løsning på en bil. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivioynar Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 ok :P har ikke planer om å prøve dette, ville bare høre hva folket syntes om ideen :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 tror du heller skal satsepå et skikkelig bygg fremfor en jalla løsning som kommer til å blåse toppakninger;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 pianotråd er nok løsningen;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 Tviler sterkt på at det i det hele tatt lar seg gjøre. Når man nevner totaktere så har ikke de oljekanaler, og heller ikke kjølekanaler som luftavkjølte. Med andre ord er ikke frese-jobben så komplisert lengre. Å klare det med en firetakter skal godt gjøres. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 Dette er ikke dummere enn at det har vært gjort, og med suksess! Før i tiden var det ennå mer problemer med å få til tetting av toppen og Bentley brukte dette designet i mange år, de lagde til og med motorer med fire ventiler pr sylinder på denne måten: The litre series engines began in 1919 with the four-cylinder 3-litre unit. For its day, it was very technically advanced, thanks, in part, to the technical abilities of WO Bentley. The engine had dry sump lubrication and an overhead camshaft which operated four valves per cylinder. The use of aluminum pistons was also ahead of its time. In an effort to reduce gasket leaks the entire cylinder block was cast as one piece. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 the entire cylinder block was cast as one piece. eeeeh Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 eeeeh Litt uklart sitat det der, her er fra Wikipedia: Like the four cylinder engine, Bentley's straight-6 included overhead camshaft, 4 valves per cylinder and two sparking plugs per cylinder, all exotic technologies at the time, as well as a single-piece engine block and head cast in iron, and therefore no head gasket to blow. Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Bentley_Speed_Six Fant ikke noe bilde desverre... Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.